Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Se společností O2 jsem měl sjednanou smlouvu, ve které mi poskytovali 2 roky slevu na paušál ve výši 100 Kč s tím, že jsme využívali internet od této společnosti. Smlouva měla končit k 31. 5., ve vyúčtování, které přišlo v dubnu, bylo napsáno: "Dne 31. 05. 2015 automaticky znovu získáte zvýhodněnou cenu tarifu se závazkem na 24 měsíců. Nemusíte nic řešit, vše zařídíme za Vás.Prodloužení závazku můžete do 31. 5. 2015 odmítnout, ale ztratíte tím stávající cenové zvýhodnění Vašeho tarifu." Z toho jsem vyvodil, že sleva bude poskytována nadále, i v uzavření nové smlouvy, tedy v dalších 24 měsících.
Ale v červu přišlo nové vyúčtování, kde bylo psáno: "Od následujícího vyúčtování Vám k tarifu přestaneme poskytovat slevu O2 internet/O2 TV, protože není v souladu s obchodními podmínkami. Sleva není poskytována k Vámi využívanému fixnímu tarifu."
Ptám se proto, jakým způsobem jste byli oprávnění k takovému kroku, který vedl k mému znevýhodnění. Tuto situaci řeším od října, kdy každý týden volám na O2 zákaznickou linku, kde mi nikdo není schopen sdělit důvod, proč se tak stalo a už opravdu nevím, jak jinak tuto situaci, než přes zákaznickou linku, řešit. Toto chování se mi opravdu nelíbí, a s vašimi službami nejsem spokojen.
tarif Free 02
Rád bych, aby mi byla částka, kterou stále platím navíc, vrácena.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. V takovém případě je operátor povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud by informační povinnost splněna nebyla, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
Dobrý den,
velice rád záležitost prověřím a uvedu na pravou míru.
Číslo faktury však pro ověření bohužel nestačí. Mohl bych vás poprosit o zaslání referenčního čísla z vyúčtování? V případě, že byste jej nerad posílal zde, pošlete jej spolu s odkazem na tento příspěvek prostřednictvím naší aplikace O2 Guru (www.o2guru.cz/guru).
Předem děkuji za spolupráci.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den
Svoje referenční číslo z vyučtování jsem dne 17.12.2015 obratem zaslal prostřednictvím aplikace O2 Guru.
Ing. Müller Petr
Obdržel jste už naši reakci? Přiznám se, že se mi váš příspěvek nepodařilo dohledat.
V případě, že ještě na emailu naši odpověď nemáte, pošlete jej, prosím, ještě jednou na email info@o2guru.cz, abychom se dobrali řešení.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
A mám k tomu ještě jednu připomínku. Včera volala paní z O2 s tím, že prý je situace vyřízená, a že je všechno v pořádku. S tím naprosto nesouhlasím a žádám další řešení. Paní mi řekla, že změna podmínek odešla, řekla mi však úplně jiný e-mail, na který bylo údajně odesíláno. Ke mně tedy žádná informace nedošla. Je zajímavé, že vyúčtování a ostatní věci mi chodí na e-mail správný, ale takovou důležitou věc pošlou jinan. Informován jsem tedy nebyl, a proto žádám peníze zpátky. Nejedná se o mou chybu a nevidím proto důvod, abych platil za něco, o čem jsem nevěděl.
Ing. Petr Müller
Dobré dopoledne,
děkujeme za doplňující informace. Již jsem Vám psala e-mail. Celou situaci jsem předala na oddělení Reklamací a stížností.
S pozdravem
Sandra Čermáková
Guru pro Social Media, O2
Dnes mi volala paní z reklamací. Situace se samozřejmě nevyřešila. Reklamaci nechtějí uznat, a že mi bez sankce umožní ukončit smlouvu. S tím ale naprosto nesouhlasím, neboť já jsem o tom, že mně zruší slevu před autoprolongací smlouvy informován nebyl a na tom si trvám a trvám na vrácení peněz. Nikdo nic nenapsal.
Již 2!!! měsíce žádám písemné vyjádření. To mi samozřejmě nikdo neposlal, a dnes si opět!!! asi po 5 urgování paní jen zkontrolovala doručovací adresu.
Navíc nechápu, maximální rychlost internetového připojení, kterou mi 02 umožní je 2M a platíme za internet stejně, jakoby byl 20M. Sleva se prý poskytuje (asi to má logiku) pouze k rychlejšímu internetu. Zákazníkem u O2 jsem už 20 let, a to je podle mě alespoň ta nejmenší výhoda, co by mi mohla být poskytnuta.
Dobrý den,
kolegové Vám na základě včerejšího telefonátu vyjádření zasílají také formou dopisu. Předchozí vyjádření Vám bylo odesláno e-mailem.
Co se týče rychlosti internetu, využíváte nejnižší tarif a to Internet Start bez závazku s rychlostí až 2 Mb/až 256 kb/s. Mrzí mě to, ale navýšení rychlosti ve Vašem případě není možné. Rychlost nelze garantovat, jelikož se odvíjí od technických parametrů konkrétní přípojky.
S pozdravem
Sandra Čermáková
Guru pro Social Media, O2
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den
Moje snaha byla asi zbytečná, neboť společnost O2 si uzavřené smlouvy sama podle svých potřeb upravuje a ve vyjádření, které jsem od nich obdržel to tak i písemně potvrdili. Nejpikantnější v jejich vyjádření k zamítnutí reklamace je poslední věta, cituji: "V případě, že z Vaší strany dojde k navýšení tarifu O2 Internet Start na Optimal, vznikne Vám nárok na poskytování zmiňované slevy."
Je to paradox, protože rychlejší Internet Optimal mi nejsou schopni poskytnout - ví o tom a přesto mi to nabízí!!!! A o tom mluvím už od samého začátku ...
Ing. Müller Petr
Dobrý den,
k další nemožnosti využívání slevy se vám už kolegové vyjádřili, proto odpovím pouze na uvedenou větu v dopise.
Jde o zmínku pro případ, že byste možnost navýšení tarifu měl (například při zlepšení parametrů link v budoucnu, nebo po přestěhování na místo s lepší dostupností), abyste o této variantě věděl.
Věřím, že toto vysvětlení přijmete s pochopením.
Miroslav Trčka
Guru pro Social, O2
Dobrý den
Ještě se jednou vrátím k tomu vyjádření ze zamítnutí reklamace, že pokud si navýším tarif na Internet Optimal, na slevu pak budu mít nárok. Společnost O2 samozřejmě ví, že k nám na vesnici do vylepšení linky investovat nebude, že se jí to nevyplatí. Postupně od nich odchází zákazníci z naší vesnice ke konkurenci (hlavně mikrovlny). Jsem jejich zákazníkem téměř 20 let a poznámku o tom, že kdybych se přestěhoval, tak mi slevu dají beru jako výsměch.
Další poznámku bych měl ke způsobu, jakým mě společnost O2 slevu zrušila. Ve vyjádření není ani slovo o tom, že mě před autoprolongací smlouvy informovali, že sleva bude platit, a až po uplynutí cca 1 měsíce mě oznámili, že slevu zrušili. Z tohoto postupu vyplývá, že společnost 02 si pro ně nevyhovující platné smlouvy upraví podle sebe a nikdo s tím nic nenadělá.
Ing. Müller Petr
Zdravím,
před koncem závazku na smlouvě jsme vás informovali o tom, že dojde k automatickému prodloužení zvýhodněné ceny tarifu FREE O2 (bez závazku je totiž za cenu o 150 Kč měsíčně vyšší). Tato skutečnost nemá nic společného se zvýhodněním 100 Kč k internetovému připojení.
Jak už vám sdělili kolegové - chybou jste dlouhodobě využíval k tarifu zvýhodnění 100 Kč, které není možné s tarifem Internet Start kombinovat.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.