Společnost


SAND RK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8715Mizerná komunika, nekompletní zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2015, před 9 lety

Veronika Schovánková

Znění stížnosti

Dobrý den,
v zásadě se jedná o totožný problém jako u příspěvku nade mnou.
Přes společnost Slevomat jsem si na e-shopu originalnidarecky.cz koupila zboží.
Průběh byl následující:

- 5.10.2015 objednávka zboží
- 13.10.2015 vyzvednutí zboží a zjištění závady (chybějící kus v krabici)
- 13.10.2015 kontaktování Slevomatu s žádostí o vyřešení reklamace
- 13.10. 2015 Slevomat zasílá kontakt na e-shop, ať si to s ním vyřídím sama
- 13.10. 2015 žádost o vyřízení reklamace zaslaná na originalnidarecky.cz
- 18.10.2015 email Slevomatu, že e-shop se mnou nekomunikuje, ať podniknou nějaké kroky
- 19.10.2015 email od Slevomatu, že e-shop kontaktovali a že vše bude vyřízeno
- 27.10.2015 email od Slevomatu, že se e-shop omlouvá a chybějící část zasílá poštou
- 9.11.2015 email Slevomatu i e-shopu, že stále žádnou zásilku s doplněným kusem nemám a informuji o tom, že následující pracovní den zasílám zboží nazpět, výzva k vrácení peněz
- 10.11.2015 první email od e-shopu s tím, že zašlou chybějící kus znovu, že první odesílali obyčejtě a tak asi nedorazil
- 11.11.2015 email e-shopu a slevomatu, že jsem odeslala zboží zpět a jako přílohu jsem připojila nascenovaný podací lístek, opět výzva k navrácení peněz a poštovného
- 2.12.2015 email e-shopu a slevomatu, že stále nemám vrácené peníze
- 7.12.2015 přijatá platba na účet ve výši pouze nákupu zboží a tedy neúplná částka - chybí proplacení poštovného, na které mám dle zákona nárok

Veškerou oboustranou emailovou komunikaci mám uloženou a archivovanou, která prokazuje vše výše uvedené, za slevomat mám i doručenky emailů (SAND RK samozřejmě nepotvrzoval přečtení).

Jak mohu dále postupovat a jaké sankce/postihy společnosti hrozí v případě podání podnětu k šetření u ČOI? Reklamace nejen že nebyla vyřízena do 30 dnů, ale e-shop má tu drzost a aroganci zcela výzvy k plnění ignorovat. Ráda bych tak i ostatním potencionálním spotřebitelům pomohla se tomuto nekorektnímu jednání s SAND RK vyhnout.
Děkuji,
S pozdravem


Produkt

hlavolam


Požadované řešení

vrácení zbylých peněz za poštovné ve výši 117 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2015 09:54, před 9 lety

Náklady spojené s vyřízením uplatněné reklamace zboží nese v případě uznané reklamace vždy prodejce. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce například na své náklady zboží zaslat zpět. Pokud spotřebiteli nějaké účelně vynaložené náklady s reklamací vzniknou, má právo po prodejci požadovat jejich uhrazení. Poštovné patří mezi typické náklady spojené s reklamací.

Pokud se v daném případě jednalo o uplatnění reklamace, v rámci které byl uznán nárok spotřebitelky na odstoupení od smlouvy (reklamaci se nepodařilo vyřídit prodejci v zákonem stanovené lhůtě). V takovém případě uznané reklamace má pak spotřebitelka právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů v souladu s § 1924 občanského zákoníku.

Spotřebitelce tak doporučujeme upozornit prodávajícího na účinnost výše uvedeného ustanovení a žádat vyplacení částky za poštovné jako náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací.

Pokud nebyla povinnost ze strany prodejce stanovená v § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele splněna a uplatněná reklamace spotřebitelem nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě, jedná se o porušení veřejnoprávního předpisu, zákona o ochraně spotřebitele. Příslušný dozorový orgán Česká obchodní inspekce může za zjištěný správní delikt uložit ve správním řízení podnikateli pokutu. Spotřebitel může podat podnět České obchodní inspekci k provedení kontroly dodržování § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Zároveň může požádat, aby byl informován o výsledcích zjištěných na základě podaného podnětu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:02, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.