Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#8725Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2015, před 9 lety

Alena Sudová

Znění stížnosti

Nově zakoupený telefon, u kterého nešla synchronizace kontaktů. Při posílání telefonu na reklamaci,mi slečna sdělila, že telefon má na zadní straně cca 3mm škrábnutí, takže telefon nelze už vyměnit za jiný. Telefon byl přitom od dodání v zakoupeném pouzdru!Je to prý moje chyba,že jsem si ho při dodání lépe nezkontrolovala.Telefon tedy poslali na reklamách,která uznána nebyla a navíc byl telefon znatelně více že zadní strany poškrábaný.Bylo mi řečeno, že to je normální, když se vrací že servisu.Telefon poté cca 5dní fungoval,než se začal přehřívat a začal ulovit mikrofon.Takže následovala reklamace druhá reklamace,ta byla uznána, vady odstraněny. Telefon fungoval 2dny,potom začalo zlobit otáčení obrazovky,citlivost displeje-telefon psal písmena vícekrát a skončil tím, že se zaseknul úplně. Odvezla jsem ho tedy na další reklamaci,protože peníze mi kvůli neuznané první reklamách odmítli vrátit. Jako dlouholetý zákazník bych očekávala slušné jednání a urychlení požadavků. Uvažujeme s rodinou o změně operátora.
Telefon zakoupený 4.11.2015
První reklamace - 11.11.2015 neuznaná
Druhá reklamace - uznána
Třetí reklamace - 12.12.2015
Obavám se,že reklamaci opět neuznají, i přes to,že jsem telefon donesla na prodejnu v zaseklém stavu.Personál mi řekl,že kdyby se tak stalo,že si to mám příště natočit.


Produkt

MT Sony Xperia M4 Aqua


Požadované řešení

Vzhledem k nedůvěře, kterou momentálně k tomuto telefonu mám, požaduji vrácení peněz a odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2015 01:56, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. Požadavek na odstoupení od kupní smlouvy v případě uznání reklamace je však nutné uvést již v reklamačním protokolu.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Jako důkaz o tom, že reklamace byly oprávněné, by měl posloužit servisní list. Podle čl. II. odst. 10 reklamačního řádu společnosti Vodafone se za servisní list považuje doklad vystavený autorizovaným servisem Vodafonu v němž je uveden výsledek posouzení reklamace ze strany servisu a případně též popis vady zboží a provedené opravy. Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má osoba určená k provedení opravy (autorizovaný servis) povinnost vydat spotřebiteli potvrzení o způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Autorizovaný servis je tedy i ze zákona povinen vydat spotřebiteli servisní list. Pokud tak neučiní, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč.

V případě, že má spotřebitel servisní listy potvrzující oprávněnost reklamace, může u společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady či většího počtu vad.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.12.2015 09:45, před 9 lety

Dobrý den, paní Sudová,

v tomto případě musím potvrdit vyjádření dTestu - odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaných nebo vícečetných vad je možné, pokud by se ve Vašem telefonu vyskytlo najednou 3 a více na sobě nezávislých vad nebo postupně 3 stejné opakující se vady nebo 4 různé vady. Všechny vady je třeba doložit servisními listy ze servisního střediska.

Podle informací, které jste uvedla, zatím servis potvrdil jednu vadu. Pokud by se potíže s telefonem opakovaly, znovu uplatněte reklamaci. Mohu Vás ujistit, že budeme postupovat v souladu s Reklamačním řádem, který si můžete přečíst na http://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/reklamace/ (část Reklamace zboží).

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2016 09:12, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2016 10:55, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.