Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupila jsem telefon iPhone 6 na pobočce v Nových Butovicích v Praze, , zhruba po 5-ti měsících telefon vykazoval známky vad - zamrzával, vyskytoval se problém při otevření aplikací, sám se vypínal. Telefon reklamován, reklamace vyřízena a vydán údajně telefon nový, zřejmě repasovaný, neboť jsem zařízení obdržela bez nového záručního listu. Poté jsem poškodila display telefonu, zhruba po 4 měsících začalo toto vyměněné zařízení vykazovat error 53, který se jeví jako hardwarová chyba, běžná u tohoto typu zařízení, údajně na něj iPhone 6 trpí. Telefon reklamován, reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození s návrhem na novou výměnu jednotky za 7.500 Kč bez DPH. Elektro World s.r.o. odmítl můj požadavek na detailnější vyjádření s uvedením, že jsem přišla při rozbití displaye o záruku telefonu. Je to, prosím, tedy skutečně tak?
Děkuji moc za informaci.
S pozdravem,
Ing. Nela Fischerová
Vrácení peněz/výměna za nový kus, nebo
|
Tweet |
Prodávající má podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinnost reklamaci přijmout a vyřídit. K předchozímu omezení zákonného rozsahu svých povinností z vadného plnění prodávajícím se nepřihlíží (např. vyloučením možnosti reklamace, popřípadě ztrátou záruky z důvodu servisem shledaného poškození výrobku spotřebitelem, v daném případě poškození displeje telefonu). Prodávající má povinnost se při vyřizování reklamace zabývat povahou konkrétní vytýkané vady spotřebitelem (popsána v reklamačním protokolu). Pokud prodávající zamítl reklamaci z důvodu mechanického poškození výrobku spotřebitelem (poškození displeje telefonu), musel by prokázat, že mezi reklamovanou vadou a poškozením displeje telefonu je příčinná souvislost. Důkazní břemeno dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku leží v průběhu šesti měsíců od převzetí výrobku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací.
Pokud prodávající zamítne reklamaci i po předložení výše uvedené právní argumentace a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní vzhledem k reklamované vadě a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.
Vážená paní Fischerová,
podrobně jsme prošli Vaše reklamace uplatněné u naší společnosti.
Při první reklamaci Vám byl telefon vyměněn za nový, jak správně uvádíte. Jelikož kupní smlouva vznikla 30.10.2014, platí pro kupní smlouvu již nová právní úprava zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, kde při výměně již nezačíná znovu běžet nová záruční doba. Záruční doba se prodlužuje o dobu, kdy byl výrobek v servisu. Rovněž se již nevystavuje záruční list na výrobek, k uplatnění reklamace Vám plně postačí prodejní doklad, který jste obdržela při koupi. Na žádost kupujícího můžeme však záruční list vystavit zpětně.
K dalším uplatněným reklamacím Vám sdělujeme následující. Vzhledem k poškození displeje na výrobku vlivem nárazu zřejmě došlo i k poškození základní desky. Vlivem tohoto poškození může dojít k chybě c53, kterou vykazuje Váš výrobek. Kontaktovala jsem přímo výrobce tohoto výrobku. Pokud by nebyl poškozen displej, pravděpodobně by Vám výrobce reklamaci uznal, jelikož by nebyl schopen prokázat Vaše zavinění při poškození pouze základní desky. Ze stavu přístroje je však patrné, že je telefon po nárazu, jsou bouchnuté rohy a prasklý displej. Vzhledem k těmto poškozením je velmi pravděpodobné, že telefon utrpěl náraz, kde mohla být poškozena uvnitř i systémová deska telefonu a tím způsobit vadu, kterou nyní telefon vykazuje.
Pokud nesouhlasíte s vyřízením reklamace a s vyjádřením autorizovaného servisu výrobce, pak doporučujeme obrátit se na soudního znalce z oboru a nechat si vypracovat znalecký posudek. Pokud bude tento posudek znít ve Váš prospěch, prosím obraťte se znovu na naši společnost a my se budeme celou situací znovu zabývat.
V tomto momentě považujeme reklamaci za uzavřenou. Je nám líto, že Vám nemůžeme sdělit příznivější odpověď.
S úctou
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Dobrý den, paní Jurčová,
děkuji za zprávu. Nechám připravit soudní posudek a následně se s Vámi spojím pro dořešení.
S pozdravem,
Ing. nela Fischerová
Vážená paní Fischerová,
děkuji Vám za zprávu.
Jakmile budete mít vypracován znalecký posudek, prosím obraťte se na naši pobočku v Praze Butovicích, kde jste původní reklamace uplatňovala s předáním znaleckého posudku a výrobku k dalšímu řešení, případně zašlete znalecký posudek na naši infolinku mailem info@electroworld.cz, zde můžete uvézt i mé jméno, aby se začalo okamžitě řešit.
Infolinka, případně prodejna mne kontaktuje a následně budeme řešit dále.
Děkuji a přeji příjemný den
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.