Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, 17.11. jsem na Mallu zadala objednávku čítající 8 položek a následující den zapltatila. 2 z věcí mi byly doručeny 2.12. a zbytek stále nemám. Prvotní informace, že zoží bylo předáno dopravci byla následně s omluvou stornována 25.11.. Nicméně od 1.12. by mělo být zboží předané dopravci, proto jsem 7.12. volala na českou poštu a tam mi sdělili, že nemají od prodejce data dodání, tudíž nemůžou zásilku doručit. Následně jsem se obrněla trpělivostí a volala na zákaznickou linku, kde mi bylo sděleno, že opravdu je chyba na jejich straně a že data dodají. Následující den opět můj telefonát, že to urgovali a, že to ještě zurgují přes vedoucí a dají mi vědět. Večer telefonát z mallu, že zásilka je nedohledatelná, že chyba je opravdu na jejich straně a že mi vytvoří novou objednávku a za zbylé věci, které nemají už skladem vrátí obratem peníze. 10.12. žádná změna. Peníze nikde, na nové objednávce žádný pohyb. Zrušila jsem ji, zboží objednala jinde, a psala celý problém na kontaktní formulář s požadavkem vrácení peněz. Během hodiny sms od české pošty, že zásilka je dopravovaná ke mě. Mylsela jsem, že si někdo už ze mě dělá legraci a údajně ztracený balík se našel. Na infolince mall mi sdělili, ať balík nepřebírám. Nicméně je 14.12. 28 dní po vytvoření a zaplacení objednávky. Peníze nemám, balík nikde. Balík samozřejmě už nechci a rozhodně nehodlám mít s touto objednávkou další problémy, ať si to Mall vyřeší s Českou poštou sám. Mě jen telefonáty na infolinku přesahují 90min stály dost peněz. Nechápu, když mi z Mallu řeknou, že balík je ztracený a vytvoří mi novou náhradu, jak se může zase údajný balík najít. Tedy jestli se našel a na sledování balíků české pošty nejsou jen virtuální informace nemající hmotný základ.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Vhodné je zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vážená paní Pešanová,
platba za nedoručené zboží Vám byla zaslána 23. 12. na Váš účet, v nejbližších dnech byste ji tedy měla určitě evidovat.
Moc se Vám za způsobené komplikace omlouvám, je mi líto, že jste se s takto nepříjemnou situací setkala.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Peníze mi byly vráceny na účet 28.12.