Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Žádám o pomoc s ústavem, který si říká pojišťovna, ale s klienty nekomunikuje a závazky si neplní.
Stížnost na Českou pojišťovnu.
Dne 25.4.2014 nám potok protékající obcí Vestec při rekonstrukci jeho koryta vyplavil dům. Starosta obce Švec byl přítomen likvidaci zaplavení a přislíbil, že jelikož škoda vznikla při rekonstrukci obecního majetku, bude jí hradit pojišťovna obce. (Generali)
Generali se po cca půl roce zkoumání vyjádřila, že obec za nic nemůže a plnit nebude. Není to sice ve shodě se skutkem, ale jiného, než soudní dovolání není.
Na podzim 2014, jsme vyjádření poj. Generali předali České pojišťovně(u které jsme měli dům pojištěn). Po sérii průtahů s opakovanými návštěvami techniků se záležitost uzavřela v červenci 2015.
Od té doby pojišťovna nekomunikuje.
Při telefonickém kontaktu(který z pravidla vede můj syn)operátor přislíbí, že se do 24.hod ozve likvidátor, který nám sdělí průběh a výsledek plnění. NIKDO SE NEOZVE!!!
Od cca září nemáme, ani přes opakované výzvy, žádné informace od likvidátorů.
V listopadu byl můj syn Michal Šídlo osobně v pojišťovně na Pankráci, kde podával stížnost u ombudsmana pojišťovny.
Ani na tuto stížnost nikdo nezareagoval.
Proběhlo cca 20 výzev po telefonu a neozvali se NIKDY. Pouze 18.11.2015 přišla poštou informace, že pojistné plnění bude 23704,- (kde je skutečná škoda cca 800 000,-) , nicméně ani tato částka po měsíci stále nebyla vyplacena a pojišťovna na výzvy k platbě nereaguje.
Opakovaně jsme po pojišťovně žádali podrobný výpis, jak k vyměřené částce došli.
Jedinou možností, jak rozporovat nízké plnění je na základě podrobného rozpisu. Jak lze rozporovat nízké plnění, když pojišťovna NEREAGUJE?
Situace se jeví naprosto zoufalou. Přepokládala jsem, že tam kde jsem si půjčila na základní rekonstrukci domu po zaplavení, budu moci prostředky vrátit do max. několika měsíců, jak tvrdí reklama pojišťovny „do pěti dnů“. Bohužel se vzhledem k úrokům, dalším nákladům a ignorací ze strany pojišťovny se dostávám do dluhové pasti a hrozí, že skončím v exekuci.
Vrcholem je, že po zrušení pojistné smlouvy s Českou pojišťovnou, nám zůstal nedoplatek 1580,-. Jelikož jsem si musela půjčit na opravu domu, protože jsem z pojišťovny po bez mála dvou letech nedostala ani korunu, hodlala jsem tento zanedbatelný (vzhledem k výši přepokládaného plnění) nedoplatek uhradit z plnění od pojišťovny. Česká pojišťovna i přes to, že nám dluží, minimálně těch směšných 23704,- předala můj dluh 1580,- vymáhací agentuře TARAKAN.
Domnívám se, že tento postup je v rozporu nejen s dobrými mravy, ale i se základy slušného chování.
Čísla pojistných událostí:
Nemovitost: 5016127
Věci movité:5305127
Číslo zaniklé pojistky s dluhem 1580,-:5290348113
Movitou část pojišťovala synova manželka Kateřina Šídlová, která po rozvodu v rámci vyrovnání majetku přenechala věci poškozené při záplavě synovi. V příslušném spise je likvidátorem ofocený, ověřený doklad o rozdělení majetku manželů Šídlových.
Najít nějaký způsob, jak přinutit Českou pojišťovnu ke komunikaci
|
Tweet |
Pojišťovna má povinnost zahájit šetření pojistné události bez zbytečného odkladu po oznámení oprávněnou osobou. Pokud nelze ukončit šetření nutná k zjištění pojistné události nebo rozsahu pojistného plnění do tří měsíců ode dne oznámení, pojišťovna oznamovateli sdělí, proč nelze šetření ukončit. Požádá-li o to spotřebitelka, má pojišťovna povinnost sdělit jí důvody, proč nelze šetření ukončit, v písemné formě. Pokud pojišťovna poruší výše uvedenou povinnost, je v prodlení a spotřebitelka může požadovat úrok z prodlení. Nebyla-li splatnost pojistného plnění ujednána jinak, je splatné do patnácti dnů ode dne skončení šetření.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.