Společnost


TV PRODUCTS CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8749Neuznané odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2015, před 9 lety

Jaroslav Buršík

Znění stížnosti

Dne 19.11.2015 jsem v prodejně TV Products.CZ v Brně, Kapucínské nám.13 zakoupil plničku cigaret v ceně 899,- Kč.Po vyzkoušení jsem zjistil, že tento výrobek se v žádném případě nedá použít k výrobě
funkční cigarety a z toho důvodu jsem po dvou pracovních dnech výrobek vrátil v prodejně a do protokolu výslovně uvedl, že výrobek nesplňuje očekávání a z toho důvodu odstupuji od smlouvy a žádám vrácení finanční částky. Dne 10.12.2015 jsem obdržel z reklamačního
oddělení v Českých Budějovicích sdělení, že moje reklamace byla vyřízena dle platné legislativy a obchodního zákoníku ČR s čímž absolutně nemohu souhlasit. Zároveń jsem byl vyzván abych si toto
nefunkční zboží vyzvedl což jsem neučinil a ani učinit nehodlám.
Děkuji za Vaši pomoc při řešení této záležitosti a jsem s pozdravem

Ing.Jaroslav Buršík


Produkt

Elektrická plnička cigaret


Požadované řešení

Vrácení zaplacené finanční částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2015 12:59, před 9 lety

V případě, že skutečné vlastnosti zboží jsou v rozporu s propagovanými, může kupující na základě § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy pro nesplněnou jakost při převzetí, a to vzhledem k nárokům z vadného plnění dle § 2169 odst. 1 téhož zákona, kde je sice upravena určitá hierarchie nároků z vad, avšak v daném případě oprava výrobku zřejmě nepřipadá v úvahu, ani výměna za jiný identický výrobek, pokud všechny výrobky uvedeného typu neplní svoji deklarovanou funkci, pak má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení zaplacení kupní ceny za výrobek.

V případě, že prodejce bude trvat na zamítnutí reklamace výrobku a tvrdit, že výrobek je v souladu s kupní smlouvou, má kupující možnost využít nezávislého odborníka k posouzení funkčnosti výrobku, čímž by i následně prokázal existenci vady prodejci.

Pokud prodávající zamítne reklamaci, své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem či soudem a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by spotřebitel využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady (nefunkčností výrobku vzhledem k deklarovanému účelu použití). Současně by se měl soudní znalec vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s uznanou reklamací. Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Pokud prodejce reklamaci vyřídil v zákonem stanovené nejzazší lhůtě 30 dní ode dne uplatnění (vyřízením reklamace se rozumí i její zamítnutí včetně odůvodnění) a spotřebitel o způsobu vyřízení reklamace byl náležitě informován, pak bylo reklamační řízení ukončeno a spotřebitel je povinen si výrobek z reklamace převzít, neboť reklamovaný výrobek je stále jeho majetkem. Prodejce by byl oprávněn v opačném případě účtovat spotřebiteli náklady spojené s uskladněním nevyzvednutého výrobku z reklamačního řízení.

Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu, ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 17:23, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.