Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.11.2015 jsem v prodejně TV Products.CZ v Brně, Kapucínské nám.13 zakoupil plničku cigaret v ceně 899,- Kč.Po vyzkoušení jsem zjistil, že tento výrobek se v žádném případě nedá použít k výrobě
funkční cigarety a z toho důvodu jsem po dvou pracovních dnech výrobek vrátil v prodejně a do protokolu výslovně uvedl, že výrobek nesplňuje očekávání a z toho důvodu odstupuji od smlouvy a žádám vrácení finanční částky. Dne 10.12.2015 jsem obdržel z reklamačního
oddělení v Českých Budějovicích sdělení, že moje reklamace byla vyřízena dle platné legislativy a obchodního zákoníku ČR s čímž absolutně nemohu souhlasit. Zároveń jsem byl vyzván abych si toto
nefunkční zboží vyzvedl což jsem neučinil a ani učinit nehodlám.
Děkuji za Vaši pomoc při řešení této záležitosti a jsem s pozdravem
Ing.Jaroslav Buršík
Elektrická plnička cigaret
Vrácení zaplacené finanční částky
|
Tweet |
V případě, že skutečné vlastnosti zboží jsou v rozporu s propagovanými, může kupující na základě § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy pro nesplněnou jakost při převzetí, a to vzhledem k nárokům z vadného plnění dle § 2169 odst. 1 téhož zákona, kde je sice upravena určitá hierarchie nároků z vad, avšak v daném případě oprava výrobku zřejmě nepřipadá v úvahu, ani výměna za jiný identický výrobek, pokud všechny výrobky uvedeného typu neplní svoji deklarovanou funkci, pak má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení zaplacení kupní ceny za výrobek.
V případě, že prodejce bude trvat na zamítnutí reklamace výrobku a tvrdit, že výrobek je v souladu s kupní smlouvou, má kupující možnost využít nezávislého odborníka k posouzení funkčnosti výrobku, čímž by i následně prokázal existenci vady prodejci.
Pokud prodávající zamítne reklamaci, své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem či soudem a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by spotřebitel využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady (nefunkčností výrobku vzhledem k deklarovanému účelu použití). Současně by se měl soudní znalec vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s uznanou reklamací. Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Pokud prodejce reklamaci vyřídil v zákonem stanovené nejzazší lhůtě 30 dní ode dne uplatnění (vyřízením reklamace se rozumí i její zamítnutí včetně odůvodnění) a spotřebitel o způsobu vyřízení reklamace byl náležitě informován, pak bylo reklamační řízení ukončeno a spotřebitel je povinen si výrobek z reklamace převzít, neboť reklamovaný výrobek je stále jeho majetkem. Prodejce by byl oprávněn v opačném případě účtovat spotřebiteli náklady spojené s uskladněním nevyzvednutého výrobku z reklamačního řízení.
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu, ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.