Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.11.2015 jsem si na internetových stránkách www.vyprodej-zboží.cz vedené p. Radovou Janou, Havlíčkova 131, Zásmuky 28144, tel.: 704403239, IČO 62438212, objednala zboží v hodnotě 2.119,-Kč.
Jedná se převážně o vánoční dárky, které jsem objednávala s dostatečným předstihem, zvláště, když prodejce uvádí dodací lhůtu 2 - 10dní, po uplynutí této doby nás zákazníky prý upozorní mailem o důvodu nedodržení termínu. Ač jsem zboží uhradila v týž den bankovním převodem na uvedený bankovní účet, tak mi do dnešního dne dorazil pouze oznamovací mail o registraci objednávky pod číslem 23172438. P.Radovou jsem se snažila několikrát kontaktovat na uvedený telefon, leč bezúspěšně, mobilní číslo je nedostupné. Přistoupila jsem též k písemné komunikaci na uvedený mail, ale též bez odezvy.
Dětská žehlička, dětský vysavač, Mickey Mouse plyšový, Minnie plyšová, dětský telefon, fleecová deka, osuška Mickey Mouse, Minnie šampon, osvětlení do auta.
Zaslání komplet objednávky max.do 18.12.2015, či navrácení peněz na účet, z kterého byla objednávka zaplacena.
|
Tweet |
Dodací podmínky zveřejněné provozovatelem uvedeného internetového obchodu na http://www.vyprodej-zbozi.cz/OBCHODNI-PODMINKY-a3_0.htm, jsou následující:
"Zboží je dodáváno ve lhůtě 2-10 dnů, ve výjimečných případech, může být dodací lhůta i delší, v případě, že bude doba dodání delší než 10 dní - bude obchodník o této skutečnosti informovat spotřebitele emailem. Zboží je doručováno na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce. O odeslání zboží je zákazník informován formou e-mailu."
Uvedené obchodní podmínky jsou závazné nejen pro spotřebitele, ale i pro prodejce.
Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena a spotřebitelka uhradila požadovanou cenu za zboží a jeho dodání ve výši 2119,- Kč. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Jana Radová, Malkovského 597, 199 00, Praha - Letňany). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu)a podnikatelka přesto nesplnila svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.
Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelkou se sčítá.
V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.