Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.11.2015 jsem objednala na eshopu nakupujtady.cz nástěnné hodiny. Ten den mi přišla na email potvrzená objednávka, kterou jsem převodem IHNED zaplatila. Poté se nic nedělo, žádná ifnormace o přijetí mé platby, nic o stavu mé objednávky. Na fimru jsem několikrát psala a volala - nikdo nereagoval. Když jsem se konečně dovolala paní Poštulkové, která je vedena jako jednatelka společnosti, dozvěděla jsem se, že mnou zaplacené zboží již 3 měsíce nemají skladem (což na eshopu neměli uvedeno, jinak bych asi nejspíš neobjednala). Ptala jsem se jí, proč mě hned neinformovali - prý to interně řešili. S paní jsem se domluvila, že mi tedy na můj účet vrátí peníze. Dnes je 15.12.2015 a peníze stále nikde. Asi před týdnem mi paní do telefonu tvrdila, že peníze by měli být již odeslané. Bohužel mi opět nikdo nebere telefony, neodepisuje na maily ani na smsky.
Závěsné hodiny GARDEN, oboustranné 829,- Kč + manipulační poplatek PPL 89,- Kč. Celkem zboží za 918,- Kč.
Vrácení peněz na můj účet
|
Tweet |
V případě, že se smluvní strany vzájemně dohodly na zrušení objednávky z důvodu aktuální nedostupnosti zboží uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.