Společnost


ALFA SCRAP, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8764Nezaplacená výkupka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2015, před 9 lety

Jiří Palát

Znění stížnosti

Nezaplatili mi výkupku na 544,5 Kč ze dne 12.8.2015. Psal jsem jim jiz 3 upominky. Na prvni upominku mi odpovedeli ze predaji osobe poverene za platby, ale bez dalsi odezvy. Na dalsi jiz nereagovali. Na vsech sbernych mistech maji "inventuru".
Na webu jsem nasel ze dluzi i svym zamestnancum vyplatu a jeden z nich podal insolvencni zadost, ktera vsak byla 11.12.2015 kuli nejakym nedostatkum odmitnuta, viz.:
http://www.isir.info/isir/spis/191698/A/ALFA-SCRAP-s.r.o


Produkt

Nezaplacena vykupka


Požadované řešení

Zaplaceni dlužne častky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2015 09:10, před 9 lety

Zmiňované insolvenční řízení proti podnikateli v daném případě trvalo jen velmi krátce, neboť podaný insolvenční návrh věřitele byl dne 11.12.2015 odmítnut, poněvadž věřitel mimo jiné neosvědčil existenci mnohosti věřitelů, jež je jednou ze základních podmínek existence úpadku podle insolvenčního zákona.

Pokud by byl na společnost podán opětovně a již úspěšně insolvenční návrh, což je třeba sledovat ve veřejném rejstříku, měl by spotřebitel, v rámci prohlášeného konkurzu, svoji pohledávku přihlásit do insolvenčního řízení. Dle insolvenčního zákona nelze bez včasného přihlášení pohledávky na předepsaném formuláři k pohledávce nikterak přihlížet. Přestože zmeškání lhůty nelze prominout, neznamená to, že pohledávky tímto zanikají. Promeškal-li spotřebitel lhůtu pro přihlašování pohledávek, doporučujeme se prostřednictvím příslušného soudu obrátit na insolvenčního správce.

Za dané situace lze doporučit spotřebiteli níže uvedený postup při vymáhání své pohledávky ve výši 544,- Kč.

Pokud společnost ALFA SCRAP s.r.o. nereaguje na výzvy spotřebitele o zaplacení dlužné částky za výkup kovošrotu, doporučujeme spotřebiteli společnost provozujícího sběrný dvůr vyzvat písemně k plnění, kdy v této výzvě spotřebitel uvede lhůtu, ve které má sběrna poukázat částku na spotřebitelem uvedený účet. Marným uplynutím této lhůty se dluh stane splatným a bude možno ho vymáhat soudně. Až v případě marného uplynutí stanovené lhůty se podnikatel ocitá v prodlení a bylo by možné po něm požadovat i úroky z prodlení s plněním peněžitého dluhu.

V daném případě je žádoucí z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ALFA SCRAP s.r.o., Revoluční 1082/8, 110 00, Praha - Nové Město, popřípadě na adresu jednatele JAKUB PYŠNÝ, Štúrova 1701/55, Krč, 142 00 Praha 4, který je oprávněn zastupovat společnost ve všech záležitostech). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Po marném uplynutí lhůty ke splnění dluhu, doporučujeme zaslat předžalobní výzvu ve smyslu § 142a občanského soudního řízení. Jde o poslední výzvu k plnění, která zároveň zaručí věřiteli (spotřebiteli), že v případě úspěchu soudního sporu by náklady řízení hradila protistrana.

Při dobré důkazní pozici, tedy pokud spotřebitel disponuje dokladem o odkupu kovového odpadu (fakturou), dokladem o zaslání předžalobní výzvy (doporučeně s dodejkou), výpisem z účtu prokazujícím, že sběrna částku neuhradila, pak je možné podat návrh na vydání platebního rozkazu, což je zjednodušená forma žaloby. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu. Toto je pohled ze soukromoprávního hlediska.

Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel možnost podat trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 17:19, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.