Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Varuji všechny spoluobčany před koupí jakýchkoli bot v této společnosti, reklamace za boty,které prodávají,zamítají jako na běžícím páse.Také jsme s ,,vynošenými" botami naší třináctileté dcery nepochodili,jednalo se o kotníčkové zimní boty za cca 700,- kč,které nosila dva měsíce.Odlepená podrážka a díra v podpatku v naprosto stejném místě u obou bot nebyla zřejmě důvodem k reklamaci.Prý nadměrné opotřebení,mají vůbec nějakou jinou výmluvu?Tento postoj téhle pochybné společnosti,která vozí boty z Polska,nebo bůhví odkud a hrají si na značkovou prodejnu,nenecháme jen tak a případ postoupíme k posouzení do Zlína,ať už s jakýmkoli výsledkem.Tahle společnost totiž počítá s tím,že zamítnuté reklamace zákazníci hodí do koše a na tom staví.Nedoporučuji a už nikdy více.Zlatí Vietnamci.
kotníčkové šněrovací zimní boty
vrácení celé částky,boty na výměnu popř.oprava nepřipadá v úvahu
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo.
Pokud se spotřebitelka rozhodne uplatnit právo z vadného plnění (reklamace zboží) informuje o tom prodávajícího. Prodávající nebo jím pověřený pracovník je povinen o reklamaci rozhodnout (zda zboží na reklamaci přijme nebo ne) ihned v závažnějších případech do 3 dnů. Reklamovala-li spotřebitelka zboží, prodávající je povinen jí vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud toto potvrzení vydáno nebylo, doporučujeme zboží znovu reklamovat a požadovat vydání tohoto potvrzení (slouží jako důkaz, že bylo uplatněno právo z vadného plnění). Odmítne-li prodávající potvrzení vydat, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitelka by se pak mohla obrátit na tento úřad.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být každý spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" je možné nalézt mimo jiné také na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.