Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stranke Lipolo.sk som si objednal parfem Chanel ktory ked dorazil tak bolo ocividne ze je to fake. S tovarom bola zabalena aj faktura bez akychkolvek kontaktnych udajov o firme okrem emailu na ktorom nik neodpoveda.
Chanel Allure Homme Sport toaletná voda 100 ml
Pozadujem vratenie plnej sumy ktoru som zaplatil.
|
Tweet |
Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitel může podat podnět. Současně se jedná i o nesplněnou jakost při převzetí.
Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství.
Spotřebitel má v tuto chvíli k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě (nejedná se o deklarované zboží firmy Chanel)a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.
V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno (v nabídce uvedeno, že se jedná o značkové zboží firmy Scholl). Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit (což v daném případě nelze), nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodávajícímu zdůvodňovat.
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitele, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitel musí být o tomto svém právu řádně poučen v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitele, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení).
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ILOSTA s.r.o., Velkomoravská 4017/77, Hodonín, 69501.) Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou. Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce.
Pro uplatnění reklamace či odstoupení od smlouvy do 14 dnů však tento doklad není potřeba. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. K tomuto účelu by mohl posloužit například výpis z účtu či potvrzení objednávky spotřebitele prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.