Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
20.1.2015 UPC celoplošně odebralo spotřebitelům set to boxy (STB) CV-5000 a naistalovalo HD box Kaon KCF-SA700. Od té doby mám z televizního života peklo. Nové STB, které jsou sice generačně výše, jsou neuvěřitelně chybové, poruchové, jejich SW je evidentně nedodělaný. Hned 23.1. jsem požádal o 1. výměnu STB, protože nefungovalo nahrávání pořadů na externí HDD, ke kterému nebyla žádná dokumentace ohledně požadovaných technických parametrů. Protože se závada nevyřešila, koupil jsem si novou televizi s CA modulem. Protože se ukázalo, že nová elektronika dosažitelná v ČR automaticky znemožňuje archivování nahrávek např. v PC, 11.2. jsem se vrátil k STB KCF-SA700. Ten však začátkem léta kromě jiných neustálých poruch, které jsem marně reklamoval, přestal nahrávat na externí HDD. A protože se prakticky na TV nedívám live, bylo mi takové zařízení k ničemu. 2.6. došlo po reklamaci k 2. výměně STB. Ale již po 1 dni se musel po 3. vyměnit, protože po vypnutí se již nenastartoval. Další závady STB jsem telefonicky pak hlásil 9.6. a 15.6. V červenci UPC aktualizovala SW na STB a od té doby se mi neustále zadrhával zvuk, což u filmů nebylo téměř postřehnutelné, ale u klasické hudby to trhalo uši. Tuto závadu jsem ale nahlásil až 16.10., protože jsou dlouho nevěděl, zda je to jen dočasná záležitost, náhoda nebo závada u mých zařízení. 24.11. došlo ke 4.výměně STB, ale závada zůstávala. Až 27.11. přišel skutečně věci znalý technik a závadu odstranil ve změně nastavení mezi STB a mým novým TV Samsung (ze 7.2.2015). Bohužel 4. STB hned vykazoval nějaké poruchy, přičemž porucha s HDMI kabelem byla telefonicky odstraněna již 3.12. Všiml jsem si ale dalších poruch: výstup zvuku z STB byl tak slabý, že se těžko dal zesílit na TV i při maximální propustnosti. Dále se zadrhával či zamrzával obraz při spuštění časovače nahrávání. Po několika dnech jsem si všiml, že na připojeném DVD rekordéru k STB (toto propojení mám již několik let, a dnes je to obzvláště nutné, protože nahrávání na externí HDD u STB KCF-SA700 je velmi nespolehlivé) jsou nahrávky označeny jako vadné, resp. že "byl registrován signál ochrany proti kopírování". S takovými nahrávkami nelze dále pracovat, archivovat, editovat, jak to běžně již mnoho let dělám zejména u rozkouskovaných TV pořadů či "seriálech", kdy např. ČT1 či ČT 2 tříhodinový pořad rozkouskuje do mnoha týdenních pořadů (např. Procházky po Karlově mostu s prof. Dvořákem). Tato závada se napřed vyskytovala ojediněle, nepravidelně či bez postřehnutelné logiky, postupně stále častěji, dnes téměř 100%. 12.12. jsem tedy napsal přes webový formulář reklamaci na UPC, kde jsem jasně zdůraznil, že s pseudo ochranou TV programů se za 10 let potkávám poprvé, že to žádný předchozí STB nedělal, a že jde o nahodilý výskyt (z čehož snad jasně plynulo, že jde o závadu a nikoliv systémový úmysl UPC). Závada se navíc vyskytovala na různých stanicích a pořadech, ale vesměs běžných, jako je ČT nebo STV (tyto stanice totiž převážně používám). 14.12. jsem dostal mailem odpověď od technika UPC Vojtěcha Tatry tuto odpověď: "Nahrávání ze všech našich set top boxů je takto blokováno, musíme bohužel jako všichni poskytovatelé respektovat nařízení Evropské unie o ochraně autorských práv. Z právních důvodů nemůžeme proto tuto funkci odstranit." Bylo tedy zřejmé, že technik se vůbec nenamáhal si moji reklamaci pořádně přečíst, když přehlédl, že označování tzv. chráněných programů se děje až po 24.11.2015, kdy mi byl naposled vyměněn STB, a to nahodile napříč běžných stanic. Navíc o autorském zákoně zjevně nic neví, protože spotřebitelům je umožněno si pořizovat pro osobní potřeby jednu kopii legálně pořízených audiovizuálních nahrávek a archivovat si je. Mezitím po značném úsilí a spotřebě času jsem objevil přesný zdroj a okamžik vzniku závady (tedy vysílání falešného signálu o ochraně nahrávky z STB do mého DVD rekordéru). Je to při zapnutí časovače nahrávek (na začátku jsem řekl, že živě se téměř na TV nedívám) a nahrávání na externí HDD u STB (bez toho by časovač nefungoval). Když však spustím nahrávání na DVD rekordér ručně, je nahrávka bezchybná. Totéž když nahrávku pořizuji mimo STB, ale pořád z antény UPC, tj. přes digitální turner samotného DVD rekordéru. Tento poznatek jsem telefonicky nahlásil v 8,30 16.12. operátorovi UPC, a ten mi řekl -podle mého -2 nestoudnosti: 1. že UPC nezajišťují kompatibilitu na přídavná zařízení (přestože STB, jehož pronájem UPC platím, má výstupy na tato zařízení) -na to jsem odvětil, že nejde o kompatibilitu, ale zjevnou vadu konkrétního STB, protože předchozí STB to nedělala a tento z počátku také ne a nyní i když často, tak stále ne 100%, 2. technik řekl po poradě, že prý dle autorského zákona lze nahrávat a kopírovat jen neplacené kanály (asi myslel např. ČT). Neodpověděl, když jsem znovu zopakoval, že jako chráněné můj STB označil pořady z ČT, Nova apod., a že např. takto ztracené pořady běžně stahuji z webu iČT, a to dokonce v kvalitě HD, kterou podle mého názoru UPC nezákonně 100% blokuje proti možnosti archivace a přenosu do PC. No a pokud jde o ty placené kanály, tak se na ně autorský zákon dívá jako např. na mnou zakoupené DVD,CD,LP desky ap. -tak ať si pořádně prostudují, co s nimi mohu legálně všechno dělat.
momentální STB: Kaon KCF-SA700, č.00658384084
Požaduji vyměnit vadný STB. Jinak bych chtěl ještě zjistit mailovou adresu na Stížnosti UPC, protože UPC zásadně zveřejňuje pouze kontakty na své techniky, ale jak si mám stěžovat na tyto techniky či postoupit svoji nevyřešenou reklamaci na vyšší místo UPC?
|
Tweet |
Dle § 30 autorského zákona patří pořízení záznamu rozhlasového nebo televizního vysílání pro svou osobní potřebu do takzvaného volného užití. To znamená, že pořízením tohoto záznamu se nezasahuje do práva autorského.
Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se spotřebitelem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Reklamoval-li spotřebitel zařízení, které poskytuje společnost, ale tato reklamace nebyla společností uznána jako oprávněná, má spotřebitel možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad a podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je nutné učinit nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.