Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na CZC jsem 19.11.2015 zakoupil zboží HDD Seagate Barracuda 7200.14, které my bylo doručeno 23.11.2015. Po kontrole a rozbalení jsem HDD připojil k PC, PC ho nedetekovalo. HDD se vůbec neroztočil. Vyměnil jsem kabely a zkusil znova. Pote ještě v druhem PC přes e-sata. HDD bylo nefunkční. Ihned jsem volal zákaznickou linku CZC, kde mi nabídli 2 možnosti. Vrácení zboží a reklamaci. Jako jednodušší způsob jsem zvolil odstoupení od smlouvy pro nefunkčnost na pobočce Trutnov. Zde ode mě 19.11.2015 bylo zboží převzato, strčeno pod stůl a zřejmě zkoušeno. Poté mě prodávající upozornil, že je na zboží miniaturní otřep u SATA konektoru a že to musí zanést do protokolu, protože je firma cepuje za minimální detaily na produktu a že to při nefunkčnosti beztak nebude mít vliv. Nevěřil jsem, že by měl být jakkoli poškozen, protože jsem jednal zvlášť opatrně, tak jsem si údajný otřep nechal ukázat. Otřep by se dal měřit na setiny milimetru a těžko se hádat, kdo ho způsobil. Stav měl být překontrolován před zkouškou!
Poté ještě byla vedena debata o tom, že to ty kabely prostě dělají....
---
11.12.2015 mi bylo doručeno rozhodnutí:
Dobrý den,
zasílám Vám informaci k akceptaci odstoupení od smlouvy u vráceného zboží HDD Seagate Barracuda 7200.14, 3,5" SATA III, 64MB - 1TB , obj. kód:99689 , faktura č.1115354239.
Dle Obchodních podmínek společnosti CZC.cz s.r.o.:
- zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující
- je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku
Jak dokládá přiložená fotodokumentace (https://drive.google.com/folderview?id=0B44oOhqaLHnFdWVvUGJEMFJQRlk&usp=sharing), vrácené zboží vykazuje mechanické poškození. Při kontrole na technickém oddělení bylo zjištěno:
- mechanické poškození u SATA konektoru
- dle vyjádření Servisního technika m ůže právě toto poškození způsobovat nefunkčnost zboží
V případě trvání Vašeho zájmu o odstoupení od kupní smlouvy uplatní prodávající nárok na náhradu snížení hodnoty zboží, a to ve výši 1416,- Kč. Tento nárok bude započten proti vracené částce.
Pokud s naším vyjádřením nesouhlasíte, máte možnost odstoupení od smlouvy zrušit a nechat si zboží poslat zpět na Vaši adresu.
Tímto Vás žádám o vyjádření k výše uvedenému a potvrzení Vašeho zájmu od smlouvy odstoupit, resp. nechat si zboží poslat zpět. Pokud nebude na tento email odpovězeno do 5 pracovních dnů, budeme postupovat podle původní žádosti o odstoupení od smlouvy.
---------
Nevěřil jsem vlastním očím a reágoval jsem:
Zásadně nesouhlasím. Na foto je konektor poskozen více, nez v jakém jsem ho poslal zpět. Při vracení zboží tam byly mikrootřepy způsobené sata konektorem, na kterém byla možná neuplne zmačknuta západka. Na foto je vylaman uplně. Za další je toto zavada bězná při připojení HDD a jako jediná pochybná vada by mohla být při nedostatečném držení konektoru, nikoli však v jeho nefunkčnosti. Některé sata konektory vůbec tuto západku nemají !!! Navíc HDD se netočí při připojení na napájení a s tím nemá datový sata nic společného !!!!
Nesouhlasím se stavem na fotkách. Vadu musel umocnit technik pri zkoušce .
Nesouhlasím s tím, že by toto melo vliv na funkci.
HDD nebyl funkční při prvním připojení. CZC jsem kontaktoval Ihned v řádech minut telefonicky.
----------
Od té doby CZC nekomunikuje po emailu, po telefonu ani na FB. Pouze pokud se ozvu bez identifikace, je mi slíbebo okamžité řešení, které se nakonec nedostaví.
---------
včera jsem psal znovu na všechny dostupné kontakty:
Porušujete má práva dle občanského zákoníku !
> § 1832
>
> (1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez
> zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od
> smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které
> od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel
> vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen
> tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
> § 1833
>
> Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží,
> které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je
> nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To
> neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle
> ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f)..
Zboží nebylo úmyslně poškozeno. Zbozí mi bylo dodáno nefunkční.
Ke zboží nebyl dodán návod, jak připojit a odpojit SATA kabel bez možného poškození. Navíc stav na fotkách neodpovídá stavu, v jakém jsem ho poslal zpět. I tak ale kosmetická vada nemůže mít vliv na plnou fukci produktu.
Váš obchod se chce obohatit na zákazníkovi. Takto nefunkční zboží je bud z výroby a výrobce by vám jej nahradil, nebo bylo poškozeno přepravou a byla by vám vyplacena pojistná událost. Na můj vrub účtuje 100% ceny zboží, které by vám tak bylo proplaceno 2x. !!
Tím by byl naplněn i trestný čin podvodu.
V příloze je komunikace mezi mnou a paní Peškovou, která , jak už jsem zmínil, nekomunikuje.
Emeil zasílám na všechny mé dostupné a známé kontakty na CZC a doufám, že někdo začne komunikovat a mou stížnos řešit dříve, než ji začnu řešit veřejně.
---------
automatická odpověď přišla od paní Peškové:
od 14.12.2015. nejsem ze zdravotních důvodů přítomna. Veškerou komunikaci budu řešit po svém návratu.
V urgentních záležitostech se prosím obracejte na mé kolegy na emailu backoffice@czc.cz, nebo zákaznickou linku 313110000.
Váš EMAIL nebyl přeposlán.
--------
email backoffice@czc.cz je ovšem neplatný.
--------
Kontaktoval jsem CZC přes kontaktní formulář a na FB - bez reakce
Proto píši sem. Lhůta na vrácení peněz sice ještě nevypršela, ale CZC nekomunikuje a ja bych nerad propásl nějaké termíny.
HDD Seagate Barracuda 7200.14, 3,5" SATA III, 64MB - 1TB , obj. kód:99689 ,
Vrácení plné kupní ceny dle zákona.
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Chaloupko.
Dle informací z obchodního oddělení s vámi komunikuje kolegyně Dagmar Kučerová. Níže zasílám odpověď na vás poslední email .
"Vážený pane Chaloupko,
dovolte mi reagovat na Váš e-mail.
Je mi líto, že máte pocit, že Vás chceme poškodit, pouze postupujeme pod platných zákonů a našich obchodních podmínek. Zboží, které jste nám vrátil je mechanicky poškozené, na což jste byl upozorněn při převzetí zboží na pobočce a stvrdil jste tuto informaci svým podpisem. V případě odstoupení od smlouvy byste měl zboží vrátit ve stavu v jakém jste ho obdržel, a to že je zboží nefunkční Vás neopravňuje ho znehodnotit.
Nedomnívám se, že bychom v našem postupu jakkoliv pochybili. V případě, že zboží není vráceno ve stavu v jakém ho spotřebitel obdržel, jsme oprávněni snížit vrácenou částku za hodnotu opotřebení.
Nadále se tedy domníváme, že nemáte právo požadovat plnou hodnotu zboží.
Pokud máte pocit, že Vaše dotazy ignorujeme, můžete se obracet přímo na mě, jsem Vám plně k dispozici.
S přáním hezkého dne
Dagmar Kučerová"
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Ano, tato reakce byla na heurece. Bohužel, stále nemohu souhklasit a odpověď je dle mého lživá a vyhýbavá.
Jako přílohu přikládám důkaz "Záznam o převzetí zboží vráceného ve 14 denní lhůtě" Zde je podpisem stvrzeno pouze převzetí, nikoli souhlas se stavem zboží. Se stavem zboží jsem nesouhlasil, jak jsem výše popsal. "Tento formulář slouŽÍ pouze jako doklad o uplatnění zákonné 14denní lhůty pro vrácení zboží, nikoliv jako zápis o stavu předávaného zbožÍ"
Dále jsem nebyl poučen, jak zboží používat a vyhnout se poškození. Na to se odvolávám, ikdyž jsem ho nepoškodil způsbem vámi popsaným.
Citace ze stánek ČOI:
"Informační povinnosti prodejce
Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodejce povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb. To je zejména důležité pro ty vlastnosti produktu, které nejsou zjistitelné na první pohled, ale které mohou mít vliv na použití výrobku. Prodávající je dále povinen spotřebitele informovat o způsobu použití a údržby výrobku a o případném nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití či údržby, jakož i o rizikách souvisejících s poskytovanou službou. Jestliže je to pak potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. Nutno upozornit, že takovýto návod musí být v českém jazyce. Výše uvedené informační povinnosti se však týkají pouze výrobků, u kterých může mít taková informace pro spotřebitele význam. Nevztahují se tedy na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Prodávající se mnohdy pokouší zprostit své odpovědnosti za nedodání potřebných informací poukazem na fakt, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tím se ovšem prodávající své odpovědnosti vůči spotřebiteli nemůže zprostit"
Dále cena zboží, které my bylo doručeno jako nefunkční, nemá hodnotu 1416,- Kč. Má hodnotu mizivou ne-li nulovou. Je nehorázné požadovat po mě náhradu skody za něco, co jsem nezpůsobil. Navíc máte právo požadovat pouze čásku za snízenou cenu zboží a ta by i tak z nuly činila nulu. Já neodstupuji od smlouvy z důvodu, že mi zboží nevyhovuje a nebo nelíbí, ale z důvodu, že je zboží nefunkční.
Dokažte mi, že jsem zboží poničil já. Mohlo mi být poničené doručeno a nebo ho poškodil přebírající. Následně podle fotografii tvrdím, že aby vda byla vůbec zdokumentovatelná, bylo zařízení úmyslně dále více poškozeno.
Stojím si na svých právech. To se mi jeví jako učebnicový případ, jak přinutit zákazníka zaplatit skodu, kterou způsobil nekdo jiný.
Nejsem dobytek, abych neveděl, jak se k takovému zařízení chovat. HDD nebyl ani zamontovám do počitačové skříně, abych ho co nejméně poškrábal před vyzkoušením a to i přesto, ze jsem na toto měl právo.
Využiji všechny dostupné prostředky abych dostál svých práv. Přes média až po soud.
Vrácení zboží jsem využil jako jednodušší a rychlejší cestu s více právy zákazníka. Odpovědnost a dokazování je zde narozdíl od reklamace na straně prodejce.
Znovu opakuji, zbozí bylo při dodání nefunkční. Toto bylo hlášeno po telefonu okamžitě.
Lhůta pro vrácení zboží uplynula dnešním dnem. Nemám ani peníze, ani funkční zboží, za které jsem zaplatil, byť s kosmetickou vadou, která není překážkou k užívání a není předmětem stížnosti. Požaduji tedy navíc i ůroky z prodlení.
Jak již bylo uvedeno výše, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. V takovém případě spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že věc byla při převzetí bez vad a poškození způsobil spotřebitel.
Dobrý den pane Chaloupko.
Dle informací od p. Kučerové byl vystaven dobropis. Věc by tedy měla být uzavřena vrácením celé částky.
S pozdravem
Michal Stýblo
Dobrý den,
Podle vyjádření výše, čekám na vystavený dobropis k podpisu a dohodě, jakým způsobem bude částka vrácena – marně.
Dnes jsem náhodou zjistil, že mi CZC poslalo na jeden z mých účtů částku 1460,- Kč. Je to snad nějaká výhra? Nebo vánoční dárek? Dobropis jsem našel až na stránkách CZC.
1) CZC tímto porušilo znovu zákon?
§ 1832
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
To znamená, že při platbě na dobírku musí zaslat peněžní prostředky zpět na adresu, nikoli na účet! Tento účet už nemusel existovat, nemusel jsem k němu mít disponibilní práva anebo mohl být obstaven. Dále mi tím vznikají další náklady dle ceníku české spořitelny, za přijetí platby a výběr z bankomatu. Dále cesta a čas strávený cestou a výběrem finančních prostředků.
2) Chybí dopočítané úroky z prodlení. Tedy pokud CZC uzná porušení zákona dle odstavce 1), tak jde o úroky za 5 dní. Pokud zákon neporušilo a částka na účtu je dar a vracená hodnota zboží je mi poslána poštou a ještě nedorazila, pak to bude delší doba.
3) Email od paní Kučerové končí ve spamu na portálu Seznam.cz. Měla by se zajímat proč. Nechci ani domyslet, kdyby tam skončil první email o rozhodnutí, anebo kdybych 5 dní neměl přístup na email. Zde bych žádal d-test, zda je možné v takovéto komunikaci uplatňovat zákonné lhůty. Např.:
„Pokud s naším vyjádřením nesouhlasíte, máte možnost odstoupení od smlouvy zrušit a nechat si zboží poslat zpět na Vaši adresu.
Tímto Vás žádám o vyjádření k výše uvedenému a potvrzení Vašeho zájmu od smlouvy odstoupit, resp. nechat si zboží poslat zpět. Pokud nebude na tento email odpovězeno do 5 pracovních dnů, budeme postupovat podle původní žádosti o odstoupení od smlouvy.“
4) Email od paní Kučerové:
Vážený pane Chaloupko,
reaguji na Vámi zadaný komentář na https://podnikatel.dtest.cz/auth/login/?backlink=5c4c&do=loginform-submit a také na Heuréce.
S tím co uvádíte, nemůžeme vůbec souhlasit a jsme přesvědčeni, že nejste v právu. Abychom však tento spor ukončili, dnes Vám peníze za vrácený disk zasíláme na bankovní účet, který evidujeme v našem systému.
Věřím, že tím budeme moci tuto záležitost považovat za vyřízenou.
S přáním hezkého dne
Dagmar Kučerová
Vedoucí zákaznického centra
31 31 100 00 | 734 257 813 | kucerova@czc.cz
Ne. Já to za vyřízené nepovažuji. Tento email se tváří jako vstřícné gesto, ale pokud bych nereagoval, uznal bych tvrzení CZC. Navíc vyzkoušejte uvedený odkaz. Je nefunkční, jakož i dříve odkazy např. na email. Je to nekorektní jednání se zákazníkem.
Od CZC očekávám uznání pochybení a (snahu o) porušení práv zákazníka. Dále vrácení celé částky včetně úroků z prodlení stejným způsobem, jakým bylo zboží zaplaceno a hlavně veřejnou omluvu. Pak teprve tento spor budu považovat za uzavřený a vyřízený. Pokud se tohoto dočkám do konce roku, podnět na českou obchodní inspekci nepodám a budu to vnímat jako vstřícný krok a snahu o smír ze strany CZC. V opačném případe ČOI informuji o porušení zákona Obchodního zákoníku § 1832 se všemi důkazy.
Dále stále zvažuji podání trestního oznámení. Obávám se totiž, že takovéto jednání je účelové a buď firma, nebo její zaměstnanci se obohacují na úkor zákazníka a zboží vrácené, zákazníkem v plné částce uhrazené, je dále u výrobce reklamováno a následně buď prodáno samotnou společností, či přivýdělkem zaměstnance. Žádám d-test i o vyjádření k této úvaze.
Zde už totiž nejde jen o finanční částku, ale hlavně o princip, dodržování zákona a práv spotřebitele!! CZC si z toho dělá holubník a zákon evidentně nezná.
Všem spotřebitelům a d-testu pěkné svátky
PS.: nevím, jak připojit 2 přílohy. Na požádání tak pošlu i dobropis.
Bylo-li odstoupeno od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny přijaté peněžní prostředky stejným způsobem, jakým je od spotřebitele přijal a to ve lhůtě čtrnácti dní. Pokud se opravdu jednalo o odstoupení od smlouvy, nepostupovala společnost podle zákona.
Z vyjádření spotřebitele však vyplývá, že prodávající nepřistoupil na jednostranné odstoupení od smlouvy, nabídl ale spotřebiteli ukončení smlouvy dohodou. Spotřebitel má možnost se rozhodnout, zda na nabídku společnosti přistoupí. Pokud nehodlá nabídku přijmout, má povinnost vrátit společnosti přijaté finanční prostředky, jinak by se bezdůvodně obohatil dle § 2993 občanského zákoníku. Nepřijme-li spotřebitel tuto dohodu, má společnost stále povinnost vypořádat se s odstoupením od smlouvy.
Jak již bylo uvedeno výše, pokud prodávající nehodlá vrátit spotřebiteli celou peněžní částku, která byla uhrazena za zboží, musí prokázat, že věc byla při převzetí bez vad a poškození způsobil spotřebitel. Nevrátí-li společnost přijaté finanční prostředky ve lhůtě čtrnácti dní od odstoupení od smlouvy a bylo jí již vráceno i zboží, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat úrok z prodlení. Výše zákonného úroku z prodlení je stanovena nařízením vlády č. 351/2013 Sb. a v současné době činí 8,05 % ročně.
Prodávající má možnost pro zasílání sdělení svým zákazníkům využívat elektronických prostředků komunikace na dálku. Právní jednání působí vůči druhé straně od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. U elektronických prostředků komunikace na dálku neplatí vyvratitelná právní domněnka doby dojití uvedená v § 573 občanského zákoníku. V daném případě by tedy záleželo, zda by společnost prokázala, že oznámení spotřebiteli skutečně došlo a spotřebitel měl možnost se s ním seznámit.
Právo podat trestní oznámení má kdokoliv. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může o tom informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by se prodávající dopustil nějakého trestného činu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den.
Zákazníkovi byl vystaven dobropis v plné výši viz můj předešlý komentář.
Prosím o ukončení stížnosti.
S pozdravem.
Michal Stýblo.
Nyní dáváme spotřebiteli prostor, aby mohl na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřel.
Jsem rád, že se ještě mohu vyjádřit.
Komunikuji s paní Dagmar Kučerovou a věřil jsem, že jsme se dobraly nějaké dohody a vyrovnání.
Bylo mi konečně dle zákona vyhověno a nabídnuto vše narovnat. Telefonický rozhovor ze strany CZC proběhl pár minut po mém posledním komentáři zde. Je tedy vidět, že to jde. Dohodli jsme se o zanechání vyplacené částky na účtu, dopočítání úroků z prodlení a vedlejších výdajů a zaslání dle zákona na mou adresu.
------------
Následoval email od pí. Kučerové:
„…na základě telefonické domluvy prosím o odsouhlasení toto návrhu.
Peníze, které Vám byli zaslány na účet, ponecháme již na účtě, nebudeme tedy řešit vrácení částky a zaslání poštou. Zašleme Vám však poštou úroky z prodlení za 5 dnů - splatnost byla 17.12., my jsme platbu odeslali 21.12. Ze zákona Vám náleží úrok 8,05 % z částky 1 460 Kč, což za 5 dnů činí 1,61 Kč. Abychom pokryli poplatky za výběr za bankomatu a za přijetí platby, pošleme Vám celkovou částku 20 Kč….“
--------------
Konečně vstřícná dohoda a uznání mého práva. Netrvám tedy o zaslání částky 20,- Kč poštou ani jiným způsobem.
Má odpověď:
„Dobrý den,
Toto je první email, který je vstřícný a akceptovatelný. Snahu o telefonickou domluvu také cením kladně. Škoda, že takové ochoty o domluvu, vstřícnost a rychlost komunikace jste nebyli schopni uskutečnit hned, ale až pod tíhou zákonů a veřejného řešení sporu. Dohodu o finančním vyrovnání akceptuji a na zaslání doplatku poštou netrvám. Šlo a stále mi jde o princip a dodržování zákona. Pokud budete vstřícni, můžete mi 20,-Kč dát jako slevu z případného budoucího nákupu, pokud ještě někdy nějaký vůbec bude. To nechám na vás….
…V telefonickém rozhovoru zaznělo, že mám na vrácení částky nárok. Uznání mého práva a omluvu chci veřejně na vašestížnosti.cz a na heuréce, kde jsem problém řešil. Pak bude tato záležitost z mé strany vyřízena a pro vás snad větším poučením jak případná pokuta od ČOI. …“
-----------
Jak je výše citováno, trval jsem na veřejné omluvě a veřejném uznání mého práva zde a na heuréce. V předchozím postu od CZC ale žádnou omluvu nevidím, ač jsem z komunikace s pí Kučerovou nabyl dojmu, že se tak stane.
Cituji:
„…Je mi líto, ale na http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/8790/vracene-zbozi-pro-nefunkcnost-czc-pozaduje-100-ceny-navic-nekomunikuje?filter%5Bsubjectfilter%5D=66 nemohu reagovat, protože jste požádala o vyjádření dTestu. Dále prosím o upřesnění, jak si představujete reakci na heuréce. Máme reagovat na nějaký Váš komentář nebo založit úplně nový? …“
----------------
Snad je to jen další šum na straně CZC, i když to krásně ukazuje na ignoraci zákazníka a snaha býti v očích veřejnosti nepošpiněni. Dávám tedy ještě jednou možnost paní Dagmar Kučerové se zde vyjádřit a případně se za CZC omluvit a uznat mé právo. Teprve pak bude tato kauza vrhat to správné světlo v očích veřejnosti a bude příkladem a poučením pro ostatní.
(O vyjádření na heuréce jsem pí. Kučerovou prosil až po uzavření této stížnosti zde.)
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že naše společnost nemá, jak prokázat, že poškození zboží způsobil pan Chaloupka, přistoupili jsme na vyplacení finanční částky v plné výši. Dále jsme se s panem Chaloupkou domluvili na vyčíslení úroků z prodlení, které budou použity jako sleva na další objednávku.
Panu Chaloupkovi se omlouváme za vyplacení částky na bankovní účet. Vzhledem k termínu to byl nejrychlejší a nejbezpečnější způsob.
V celém případu jsme postupovali dle nejlepšího vědomí a nebylo naším cílem spotřebitele poškodit či porušit jeho práva.
S přáním hezkého dne
Dagmar Kučerová
Hodnocení:
Komentář: Tak jsme si asi s paní Kučerovou špatně rozuměli.
Omluva je částečná, tak aspoň za tuto část děkuji. Ovšem můj pohled je trochu jiný a zákon se během mé kauzy nezměnil, takže tvrzení, že mě nikdo nechtěl poškodit je liché. To by totiž tato kauza nevznikla, dobropis by byl vystaven okamžitě a s dotazem, jakým způsobem finance navrátit.
Vrácení částky jiným způsobem určitě v některých případech může vyvolat nemalé problémy. Snad proto tu máme zákon, který se tomu snaží předejít. Ovšem, musí být dodržován.
CZC ignoruje zákon do poslední chvíle a navíc to nedokáže ani přiznat, natož se z tohoto poučit?
Spotřebitelé, kteří to dočtou až sem, si jistě udělají vlastní názor na věc.
Těžké zde nějaké označení palcem. Částečně bylo vyhověno, ovšem celkově spokojen nejsem.