Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.12.2015 jsem si objednala výrobek Scholl Velvet Smooth + 2 nástavce, místo toho přišel výrobek Scholl Velvet Soft + 2 nástavce, mám podezření, že se jedná o padělky. Na faktuře je datum vystavení 31.8.2015. Telefon uvedený společností hlásí, že volám mimo pracovní dobu. Chci odstoupit od smlouvy, prodejce jsem kontaktovala e-mailem, zatím bez odezvy, zašlu i písemně.
Scholl Velvet Smooth
Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má v tuto chvíli k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě (nejedná se o deklarované zboží firmy Scholl)a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.
V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno (v nabídce uvedeno, že se jedná o značkové zboží firmy Scholl). Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit (což v daném případě nelze), nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodávajícímu zdůvodňovat.
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitele, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitel musí být o tomto svém právu řádně poučen v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku. Není-li tomu tak, má možnost od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od převzetí zboží. Prodávající má také ze zákona povinnost informovat spotřebitele, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel. Pokud tak prodávající neučiní, musí uhradit tyto náklady spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení).
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou. Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce.
Pro uplatnění reklamace či odstoupení od smlouvy do 14 dnů však tento doklad není potřeba. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. K tomuto účelu by mohl posloužit například výpis z účtu či potvrzení objednávky spotřebitele prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.