Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den
dne 14.7.2015 mi bylo od Profi-DJ doručeno objednané zboží Allen & Heath Xone 43C. Bohužel po zapojení jsem zjistil že signál z gramofornu je velmi slabý. Prve jsem hledal chybu u sebe. Vyměnil jsem kabely a přenosku na gramofonu. Nepomohlo. Tak jsem zahájil komunikaci s podporou Allen & Heath. Odkázali mě na distributora pro ČR (Promence). Zde mi řekli, že mám zařízení reklamovat u mého prodejce (Profi-DJ). Následně jsem vadu dne 12.11.2015 reklamoval žádal o opravu (viz reklamační protokol). Dne 11.12.2015 jsem volal jak to s reklamaci vypada a bylo mi sdeleno, ze reklamace nebyla uznana ale ze zbozi je stale v servisu.Dne 14.12.2015 tedy 32 kalendářních dnů od podání reklamace, jsem je opet telefonicky kontaktoval jak postupuje moje reklamace. Bohužel mi však bylo sděleno, že reklamace není dosud vyřízena, neboť se k ní ještě nevyjádřil jejich dodavatel.... Čili jeden den je reklamace neuznana a druhy den uz zase nevi jak to vypada. Stejný telefonický dotaz jsem učinil 15.12.2015 se stejným výsledkem. Tak jsem tedy vypracoval odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu prekroceni lhuty pro vyrizeni reklamace. Odstoupeni od kupni smlouvy jsem odeslal na obchod@profi-dj.cz a zaroven doporucene do jejich rukou. Nasledne mi dosel email ze nelze od kupni smlouvy odstoupit z duvodu, ze jsem byl informovan o stavu reklamace vcas. Nyni je 16.12.2015 a ja stale nemam zbozi doma.
Mixazni pult Allen & Heath Xone:43C
Odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu prekrocene lhuty pro reklamaci a vraceni penez na ucet.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamoval osobně, tak povinnost informovat spotřebitele nejpozději 30. den o vyřízení reklamace je vždy na prodejci. Tento závěr dovodil Nejvyšší soud ČR i Ústavní soud ČR ve své judikatuře. Spotřebitel není jako zákazník povinen se informovat. Pokud prodejce prokazatelně neinformuje, i přesto, že má kontaktní údaje, tak může spotřebitel již 31. den po zahájení reklamace i odstoupit od kupní smlouvy- tedy požadovat vrácení peněz. Z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady nepostačuje pouze, pokud je spotřebitel o vyřízení reklamace informován (například o jejím zamítnutí), není-li mu současně umožněno věc převzít. Opravená reklamovaná věc, popř. věc neopravená při zamítnutí reklamace jakožto neoprávněné, musí být nejpozději v poslední den zákonné lhůty pro vyřízení reklamace připravena k vyzvednutí pro kupujícího na prodejně.
Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Počítání lhůt (včetně lhůty pro vyřízení reklamace) je upraveno v § 605 občanského zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.
Spotřebitel v daném případě osobně reklamoval výrobek dne 12.11.2015 a reklamace musí být vyřízena nejpozději 30 den ode dne uplatnění, rozumí se nejpozději do konce pracovní doby. 14.12.2015 (pondělí), tj. 30 den ode dne uplatnění, měl být spotřebitel nejpozději informován o způsobu vyřízení reklamace a pokud byla dle tvrzení prodejce reklamace zamítnuta, výrobek měl být tento den připravený k vyzvednutí na prodejně, neboť zamítnutím reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebitel, jehož majetkem je reklamovaný výrobek má právo si jej převzít z uzavřené reklamace. Z informací podaných spotřebitelem plyne, že 14.12.2015, tj. v pondělí, reklamace nebyla vyřízena a výrobek nebyl připraven pro spotřebitele na prodejně k vyzvednutí.
Pokud reklamovaný výrobek 30. den ode dne uplatnění reklamace nebyl na prodejně fyzicky připraven k vyzvednutí, uplatněná reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Spotřebitel může tedy v takovém případě i od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení zaplacené kupní ceny za výrobek.
Lhůta pro vyřízení reklamace je tedy dodržena, pokud je zboží nejpozději 30. den po jejím uplatnění připraveno na prodejně k vyzvednutí v obvyklou denní dobu nebo pokud je odesláno zpět spotřebiteli, v případě, že je reklamace vyřizována dálkově.
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Pokud prodejce nereaguje na emailovou korespondenci, popřípadě nebere telefon, je třeba zaslat odstoupení od smlouvy prokazatelně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku. Veškeré písemnosti, podací lístky, si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky na základě prokazatelně učiněného odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud by však kupující koupil výrobek na IČO, nebude se aplikovat úprava zákona o ochraně spotřebitele, tudíž neběží ani povinná 30-denní lhůta k vyřízení reklamace. Prodejce má pak povinnost odstranit vadu včas dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dobrý den,
celou věc jsme vyřešili dohodou se zákazníkem. Přál si zaslat opravený výrobek zpět na jeho adresu. Z naší strany je tedy vše vyřízeno.
Profi-DJ s.r.o.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.