Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Vážení,
včera jsme nakoupili ve Vaší prodejně na Brněnské v Hradci Králové. Kartičku po předchozím nákupu v Železném Brodě mi orazítkovali, ale slíbený nůž prý už nemají a mám se zeptat v jiné prodejně. To je sice možná pravdivá odpověď, ale pro mne naprosto neuspokojivá. Neslibujte něco, co nemáte. Toto považuji za klamavou reklamu, za kterou Vám velmi nespokojen děkuji. Váš bývalý do včerejšího dne celkem spokojený zákazník
Ing. Vladimír Hendrich
Mandysova 1300
500 12 Hradec Králové
Dodání slíbeného nože
|
Tweet |
Společnost Lidl Česká republika v.o.s. na svých webových stránkách inzeruje akci pro své zákazníky s názvem „Nůž šéfkuchaře“ (dále jen „akce“). Tato akce trvá od 23. 11. 2015 do 20. 12. 2015 nebo do vyprodání zásob. Společnost své zákazníky tímto upozorňuje, že akce je omezena do vyprodání zásob. Takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený pane Hendrichu,
velice se Vám omlouváme. V některých prodejnách však již byly zákazníkům vydány veškeré zásoby nožů, což nás samozřejmě mrzí. Počet nožů byl do jednotlivých prodejen dodán na základě zájmu při předchozích akcích, tentokrát však zájem zákazníků několikanásobně předčil očekávání. Prosíme o pochopení, že se jedná o dárek zdarma za nákupy, jehož výdej probíhá pouze do vyčerpání zásob, jak deklarujeme v reklamě.
Hodnocení:
Komentář: Vážení,
je mi líto, že jsem zase jednou naletěl. Běžně na takové nabídky nereaguji, známky a kupony na nádobí apod. nesbírám, nechávám je na pokladně pro jiné zákazníky. Tentokrát jsem nakoupil za hodně peněz v Železném Brodě a nyní zase za více než dva tisíce doma, těšil jsem se na nabízený dárek. To jsem si nepřečetl Vaše zřejmě někde malým písmem uvedené nečitelné podmínky jeho udělení. Děkuji za Vaši naprosto vyčerpávající odpověď. Příště si dám větší pozor, abych nenaletěl znovu.
Je mi jasné i to, že Vaše sice velmi hezky a profesionálně vyvedené reklamní letáky nejsou pro běžného spotřebitele, ale jen pro toho, kdo v pondělí nebo ve čtvrtek před začátkem jeho platnosti se včas, tedy minimálně dvacet minut před otevřením prodejny postaví do fronty, neboť předměty, na něž nás lákáte, budou na prodejně max. 2 nebo 3 kusy. To u průmyslového zboží a určitých velikostí textilu. Poněkud lepší je to u potravin. Tam zboží v akci někdy vydrží první den i celé dopoledne. Běžte se podívat do Kauflandu, kde zboží v akci dostanete obvykle celý následující týden.
S pozdravem přání hodně zdraví do nového roku 2016
Ing. Vladimír Hendrich, Mandysova 1300, 500 12 Hradec Králové