Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dnes jsem nákupem splnil podmínku sedmi razítek (za nákupy po 500,- Kč), pro vydání slibovaného nože šéfkuchaře. Paní pokladní (v prodejně Hustopečí) mi sice razítka natiskla na kartičku, ale sdělila mi, že nože už nejsou a nebudou. Že si lidé u ní stěžovali, že nejsou už ani v Brně a Břeclavi.
V podmínkách na kartičce se uvádí; akce trvání do 20.12.2015 ne do vyčerpání zásob. Dnes je 16.12.2015 a nože už nejsou od včerejška 15.12.2015.
Předpokládám, že společnost uvede, že nastalo vyčerpání zásob. Nejsem si zcela jistý, jestli je to korektní přístup k pravidelným zákazníkům obchodního řetězce Lidl.
Roman G.
Rakvice
Akce společnosti Lidl Česká republika. Za nákupy dárek, nůž šéfkuchaře.
Dodání slíbeného nože
|
Tweet |
Společnost Lidl Česká republika v.o.s. na svých webových stránkách inzeruje akci pro své zákazníky s názvem „Nůž šéfkuchaře“ (dále jen „akce“). Tato akce trvá od 23. 11. 2015 do 20. 12. 2015 nebo do vyprodání zásob. Společnost své zákazníky tímto upozorňuje, že akce je omezena do vyprodání zásob. Takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený pane Gavore,
velice se Vám omlouváme. V některých prodejnách však již byly zákazníkům vydány veškeré zásoby nožů, což nás samozřejmě mrzí. Počet nožů byl do jednotlivých prodejen dodán na základě zájmu při předchozích akcích, tentokrát však zájem zákazníků několikanásobně předčil očekávání. Prosíme o pochopení, že se jedná o dárek zdarma za nákupy, jehož výdej probíhá pouze do vyčerpání zásob, jak deklarujeme v reklamě.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.