Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.12.2015 jsem si v internetovém obchodě vyprodej-zbozi.cz objednala a následně zaplatila převodem z účtu zboží v celkové částce 666,- Kč.
Objednávka zboží proběhla standartním způsobem, ihned po zaslání objednávky mě byl zaslám email s číslem objednávky a pokyny k platbě. Zboží jsem uhradila a tím skončila veškerá konunikace s internetovým obchodem.
Paní Radovou jsem se snažila několikrát kontaktovat telefonicky - neúspěšně, jelikož "volaný účastník je momentálně nedostupný".
Po té jsem paní Radovou kontaktovava opakovaně emailem, rovněž bez úspěchu.
Paní Radovou jsem v emailu vyzvala k řešení situace a to dodáním zboží, nebo vrácením peněz a to nejdé do 10 dnů od objednávky, což je doba kterou sama uvádí v obchodních podmínkách.
Jsem rozhodnuta podat trestní oznámení, nebo se k trestnímu oznámení připojit.
Hanka Zobačová
dětské hračky v celkové částce 666 Kč,-
Požaduji dodání zboží nebo vrácení peněž.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.