Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Podal jsem telefon na pobočce Most Centrál do opravy z důvodu špatného konektoru v telefonu na vstupu. Telefon jsem předával do opravy pouze s touto závadou, při tomto protokolu byla sepsán protokol kde bylo uvedeno ze telefon ma na displeji podélnou prasklinu na skle která se me stala při prvním užívání tohoto telefonu,tedy před rokem a neměl jsem problem s užíváním a tudíž jsem nežádal výměnu tohoto dílu.Po předání telefonu kdy byl telefon plné vybity jsem nezpozoroval žádné nedostatky. Po nabití jsem zjistil stav značně poškozeného displeje telefonu ktery jsem okamžitě reklamoval a snažil jsem se o pomoc vaši poradny v tomto směru.Vase stanovisko které jste me zdelily jsem napsal na další zamitnutou reklamaci a věc se v podstatě nezměnila.
Oprava iPhonů 6
Náhrada škody za poškozeni v důsledku opravy pro jinou část telefonu.
|
Tweet |
Prokáže-li spotřebitel stav výrobku v době uplatnění reklamace má právo na náhradu škody, která byla na výrobku způsobena. Nejedná se o reklamaci, ale o nárok plynoucí z deliktního jednání.
Spotřebitel by tedy mohl v daném případě požadovat náhradu škody na převzaté věci podle § 2944 občanského zákoníku. Zde je uvedeno, že "každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak". Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Typickým příkladem je škoda vzniklá na věci převzaté k opravě.
Podnikatel by měl škodu nahradit uvedením do předešlého stavu podle § 2951 občanský zákoník. Škodu podnikatel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Této povinnosti se podnikatel zbaví pouze v případě, pokud prokáže, že by ke škodě došlo i jinak, tzn. že k poškození by došlo i bez jejich přičinění. Podnikatel tedy neodpovídá za škodu na převzaté věci jen tehdy, pokud by ke škodě došlo i jinak, tedy jestliže by vznikla, i kdyby věc nepřevzal. Ve všech ostatních případech podnikatel za vzniklou škodu odpovídá, i když její vznik nezavinil. Za škodu způsobenou zaměstnanci odpovídá vždy podnikatel, se kterým byla smlouvu, jejímž předmětem je poškozená věc, uzavřena.
Doporučujeme žádost o náhradu škody písemně předložit odpovědnému podnikateli s tím, že si necháte převzetí potvrdit na svoje vyhotovení žádosti jejím orazítkováním a podepsáním.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Dobré odpoledne, pane Tomisko,
vaši reklamaci již řešilo naše Reklamační oddělení a vyjádření jsme vám posílali pod číslem zprávy 151125-000019. Jinou odpověď vám proto dát nemůžu.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den reagují na výše uvedenou stížnost z me strany jednak za neochotně jednání smiru věc vyřešit ze strany VODAFONE.Tyden před uplynutím 30 denní doby v době opravy jsem měl hovor od operátora VODAFONE ktery me zdeloval stanovisko servisu ze mám praskly displej a ze je potřeba při teto opravě vyměnit cely displej za částku cca 8.700kc.Coz jsem zamítnul k výši ceny a v podstatě jsem bral věc uzavřenou.Pri předání jsem ani nepočítal s oprávenym vstupem pro nabíjení.Skutecnost byla taková ze telefon fungoval jak měl akorát s tim ze měl známky značného poškozeni po předešlé opravě či během opravy.Nevim jestli došlo k poškozeni při předávání či v době dopravy do servisu ale skutečnost kterou popisuji se stala a stanovisko Vadafone je zcela nekorektní.Pri prvotní stížnosti jsem dostal vyjádření typu ze mohlo dojit k poškozeni od technika ale ze jsem stejně měl displej uz předním poškozen.S pozdravem .
Případ nyní přeřazujeme na společnost. Nepodaří-li se stranám sporu v rámci služby VašeStížnosti.cz docílit dohody, budeme nucení stížnost uzavřít.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.