Společnost


AZ BUS & TIR PRAHA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8816Nereagování na požadavek vrácení jízdného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2015, před 9 lety

Eliška Vacková

Znění stížnosti

Dne 20.11.2015 jsem jela v 13:50 autobusem AZ BUS z Prahy - Roztyl do Horní Cerekve (spoj 790890-012). Autobus ještě před první zastávkou havaroval (sjel po nezpevněné krajnici do příkopu, kde se zabořil až po nápravu) a já jsem musela z časových důvodů (čekalo se na vyprošťovací techniku)zvolit jinou dopravu. Požádala jsem proto o vrácení celého (nebo odpovídající části) jízdného. Dosud nikdo z firmy na můj požadavek nereagoval.


Produkt

20.11.2015 - 13:50 - AZ BUS z Prahy - Roztyly do Horní Cerekve (spoj 790890-012).Bus 2AP 7203


Požadované řešení

Vrácení jízdného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2015 19:37, před 9 lety

Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanovuje, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.

Práva ze smlouvy o přepravě osob dále upravuje § 40 a násl. vyhlášky Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo

a) při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce na vrácení jízdného,

b) jestliže z důvodů na straně dopravce dojde zpožděním spoje, který cestující použil pro přepravu, ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil, na

1. další přepravu do cílové stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce nebo použití náhradní autobusové dopravy provozované přechodně za omezenou nebo zastavenou drážní dopravu, nebo

2. bezplatnou přepravu do nástupní stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce; cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu má v tomto případě také právo na vrácení zaplaceného jízdného, nebo

3. vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty, vzdal-li se cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu další jízdy a dopravce tuto skutečnost potvrdil,

c) v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy, na vrácení jízdného.

Pokud budou naplněny podmínky výše uvedených ustanovení bude mít spotřebitel nárok vrácení jízdného, popřípadě na slevu z jízdného a náhradu škody, která vznikla z důvodu zpoždění autobusu. Tento nárok je třeba nárokovat doporučeným dopisem na adresu sídla společnosti, ke kterému je třeba připojit kopii jízdenek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2016 14:50, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.