Společnost


Swarovski Bohemia spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8818Prodejce se snaží zbavit zodpovědnosti za vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2015, před 9 lety

Veronika Hamerníková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 19. 12. 2014 mi manžel koupil náušnice u firmy Swarovski v Ostravě. Vypadl z nich kamínek, takže jsem je dne 27. 11. 2015 reklamovala v Brně, v obchodě Crystal Stores, Náměstí Svobody 13. Mám vyplněnou kopii reklamačního listu.

Před týdnem mě prodávající z obchodu telefonicky kontaktovala s tím, že nezná katalogové číslo zboží výrobku a ať si pro náušnice přijedu a jedu je reklamovat jinam. Což jsem odmítla.

Nicméně dnes mi náušnice přišly poštou (doporučený dopis převzal od pošťačky manžel), naušnice jsou neopravené, bez originální krabičky, kterou jsem s náušnicemi do obchodu přinesla. Bez jakéhokoli dokladu o vyřízení či nevyřízení reklamace.

Kontaktovala jsem firmu Swarovski (s nimiž lze komunikovat pouze v angličtině), a Ti mi poslali email, že na zboží poskytují dvouletou záruční dobu a firma, kde jsem zboží reklamovala, je oprávněna ji přijmout. Bohužel žádné praktické doporučení, jak dále postupovat, mi nedali.

Dále jsem telefonovala na telefonní číslo uvedené na účtence jako sídlo společnosti v Praze 4 (+420225000522), kde mi však paní tvrdila, že oni pro firmu Swarovski pouze dělají účetnictví a s reklamacemi nemají nic společného.

Kontaktovala jsem rovněž původního prodejce šperku v Ostravě. Kde mi však prodávající sdělila, že brněnská firma není jejich pobočkou a sami mají spoustu práce, takže na řešení nemají čas.

Žádám tedy o radu, jak dále postupovat - jednání prodejny, kde jsem zboží reklamovala, je zcela mimo oficiální postup, který firma Swarovski doporučuje a také mimo zákonný postup ČR.



S pozdravem
Veronika Hamerníková

S pozdravem

Veronika Hamerníková


Produkt

pierced earrings cry/gos, č. zboží 5036782, cena: 1810,-


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2015 12:17, před 9 lety

Reklamaci je nutné uplatnit u prodávajícího, protože to on za bezvadnost zboží odpovídá. Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání.
Dalším možným subjektem, u kterého je možné uplatnit reklamaci je záruční servis, pokud je v potvrzení o právech ze záruky určen k opravě zboží. Pokyny prodávajícího kontaktovat určený servis je nutné uposlechnout, pokud je servis v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším než prodejna. Pokud prodejce nechce přijmout zboží k reklamaci, mohl by se spotřebitel zastání dočkat i u České obchodní inspekce, neboť prodejce se tímto dopouští správního deliktu.

Odpovědný subjekt na základě uplatněné reklamace rozhodne o její oprávněnosti. Uzná-li, že se jedná o vadu odstranitelnou, spotřebitel má právo na její odstranění. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může spotřebitel požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Pokud vzniknou spotřebiteli s uplatněním reklamace náklady, má v případě oprávněné reklamace právo na jejich úhradu.

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Pokud se tedy prodejce k reklamaci nevyjádřil, může spotřebitelka odstoupit od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně. Komunikovat s prodejcem doporučujeme písemě, nejlépe doporučeně s dodejkou z důvodu lepšího důkazního postavení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2016 11:37, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.