Společnost


Luboš Těžký

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8837Nedodaná již zaplacená kamera

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2015, před 9 lety

Dita Červíčková

Znění stížnosti

Dne 9.12.2015 jsem si u firmy Obchodní palác objednala kameru GoPro,a na základě objednávky jsem ji bankovním převodem předem zaplatila, jelikož jiný způsob platby na výběr nebyl. Peníze mi z účtu odešly dne 10.12.2015 a zjistila jsem, že účet uvedený na webových stránkách patří Tomáši Tynkovi, ale toto jméno na webových stránkách společnosti nikde nefiguruje. Zboží mi dodnes nepřišlo, telefon je nedostupný. Když jsem se na tohoto muže začala po internetu informovat zjistila jsem, že už má mnoho podvodů za sebou, mimo jiné na něho byly vedeny i stížnosti u vás. Dne 15.12.2015 jsem na mail společnosti poslala odstoupení od smlouvy, s tím aby mi ihned vrátili peníze. Do dnešního dne nemám žádnou odpověd, peníze ani zboží.

Louny 17.12.2015


Produkt

GO PRO Kamera HERO 4 Black


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2015 15:46, před 9 lety

Spotřebitelkou uvedené identifikační číslo 00722154 bylo přiděleno podnikateli - fyzické osobě Luboš Těžký, místo podnikání Kamenický Šenov, Havlíčkova 47.

Spotřebitelka je oprávněna v daném případě podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci, neboť byly zřejmě naplněny znaky správního deliktu používání nekalých obchodních praktik podle § 24 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 4 odst. 3 a § 5 odst. 1 písm. c), odst. 4 zákona o ochraně spotřebitele. Podnikatel totiž neuvádí při nabízení výrobků prostřednictvím internetového obchodu na stránkách www.obchodni-palac.cz důležité údaje, v daném případě identifikační údaje o prodávajícím a informace požadované pro uzavření smlouvy, nejsou uvedeny ani obchodní podmínky, reklamační řád, podmínky odstoupení od kupní smlouvy. Za uvedený správní delikt může být podnikatel postižen ve správním řízení vysokou pokutou.

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena a spotřebitelka uhradila požadovanou cenu za zboží a jeho dodání ve výši 7990,- Kč. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku - živnostenském rejstříku (Luboš Těžký, místo podnikání Kamenický Šenov, Havlíčkova 47).

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu)a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 13:37, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.