Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 17.12.2015 jsem po 17. hodině byla v prodejně pro rohlíky . Měla jsem v sáčku 15 kusů . Po nahlášení počtu rohlíků u pokladny, se pokladní nějak nevěřícně podívala na pytlík , spíše mi připadalo, že se jí nechtějí počítat. Koukal tabulky , kolik váží jeden rohlík, na kalkulacce si spočítala kolik by mělo vážit 15 rohlíků a rohlíky zvážila. Jelikož se jí váha zdála větší řekla mi ať je přepočítám. Nevěřícně jsem na ji koukala jestli to myslí vážně a sdělila ji že nemám zapotřebí krást rohlíky. Tak jsem to znechuceně udělala a počet souhlasil. Zajímá mě jestli je to normální takový přístup.
Ať se to uz neopakuje.
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat problém s nevhodným chováním zaměstnanců společnosti přímo s vedením společnosti, která by měla mít enormní zájem na jejich vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Vzhledem k výše uvedenému je nutné se stížnostmi směřujícími pouze na nevhodné chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené či zákaznickou linku společnosti.
V daném případě zaměstnanec společnosti plnil svoji pracovní povinnost (rovněž i povinnost prodejce dle § 3 zákona o ochraně spotřebitele) prodávat výrobky za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy a ceny při prodeji výrobků správně účtovat, na tuto povinnost se váže i povinnost zaměstnance zjistit správné množství spotřebitelem vybraných výrobků předložených k účtování. Zjistit správný počet množství) vybraného pečiva spotřebitelem je pracovní povinností zaměstnance, avšak nevhodný způsob této žádosti či chování při účtování výrobků by měl spotřebitel řešit přímo na místě s nadřízeným pracovníkem, popřípadě prostřednictvím zákaznické linky, pokud by byl zpětně způsob jednání zaměstnance prokazatelný.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.