Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
9.12.2015 jsem si objednala pilník na paty. Pilník došel s fakturou, na které je uvedeno správné datum objednávky 9.12.2015. datum vystavení 31.8.2015, datum splatnosti 14.9.2015 a datum uskuteč.plnění 31.8.2015. Na faktuře není uvedno číslo účtu a tučně napsáno "neplaťte, uhrazeno dobírkou!". Pod tím je upozornění, že v případě nedodržčení data splatnosti uvedeného na faktuře bude účtován úrok z prodlení v zákonné výši atd.
Žádám o okamžité zaslání správných údajů na můj email - miloslava.maulisova@seznam.cz. Dále je uveden kontakt na internetový obchod, Přízova 1. Brno. Telefon jsem si vyhledala na internetu na tuto firmu a zjistila jsem že tam žádný inter.obchod neexistuje. Ještě uvádím č. objednávky 995435441 z 19.11.2015 na Miloslava Maulisová. Očekávám Vaši okamžitou odpověď.
Okamžité zaslání správné faktury, nebo správných údajů na email miloslava.maulisova@seznam.cz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu ve smyslu § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku se všemi náležitostmi dle zákona, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Jedná se o správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. o) téhož zákona (citace: "prodávající se dopustí správního deliktu tím, že nevydá spotřebiteli na jeho žádost řádně vyplněný doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s údaji stanovenými v § 16 odst. 1."). Dohled nad ochranou spotřebitele v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce. Každý spotřebitel je oprávněn v případě podezření na porušování zákona o ochraně spotřebitele podat podnět k provedení kontroly.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pro uplatnění reklamace či odstoupení od smlouvy do 14 dnů však tento doklad není nezbytný. Stačí prokázat i jiným způsobem, že věc byla zakoupena u prodávajícího. K tomuto účelu by mohl posloužit například výpis z účtu či potvrzení objednávky spotřebitele prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení. Spotřebitelé poškození společností JETSILE CAPITAL s.r.o. mohou také poskytnout výpověď Celnímu úřadu Jihomoravského kraje na telefonním čísle 545 549 859 (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx).
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.