Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu jsem si objednala tricko s logem oblibene znacky.nebyla jsem spokojena s kvalitou vyrobku, kontaktovala jsem e-shop a snazila se vyrobek reklamovat. Bylo mi nabidnuto odkoupeni zbozi zpet za 50 procent a domluven dalsi kontakt.uz se nikdo neozval, reakce nasledovala az po pridani me recenze na portal heureka. Hovor zacal tak,ze mi prodejce sdelil,ze je mu z me recenze na bliti a tricko si mam strcit do zadni casti tela.
tricko s logem BMW
Omluva za nepripustne jednani a vraceni penez za nekvalitni vyrobek.
|
Tweet |
Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, nebo nevyhovuje právním předpisům atd., uplatněné do 6 měsíců od převzetí zboží, se spotřebitel nachází ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí. Prodejce by musel prokázat opak. K prokázání opaku ale nestačí pouhé obecné tvrzení, ale prokázání opaku.
Spotřebitel má právo na dodání nové věci bez vad, v souladu s uzavřenou smlouvou, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc vyměnit, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zaplacené finanční částky. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zapošít malou dírku ve švu), pak má spotřebitel právo na opravu. Právo na slevu náleží spotřebiteli vždy, pokud neuplatnil jiné právo.
Reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí je prodejce stejně jako „obyčejnou“ reklamaci povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů, po jejich marném uplynutí je spotřebitel oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Nesplnění jakosti zboží při převzetí lze využít i po uplynutí 6 měsíců po převzetí věci, zde by však bylo nutné dokazovat, že daná vada existovala již v době převzetí.
V případě uznané reklamace má pak spotřebitelka právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů v souladu s § 1924 občanského zákoníku (poštovně, jízdné, případně znalecký posudek).
Reklamovala-li spotřebitelka zboží, prodávající je povinen jí vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, tak aby bylo přezkoumatelné v případném soudním řízení, popřípadě na základě znaleckého zkoumání. Pokud by prodejce zboží dokonce odmítl přijmout k reklamačnímu řízení, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud toto potvrzení vydáno nebylo, doporučujeme zboží znovu reklamovat a požadovat vydání tohoto potvrzení (slouží jako důkaz, že bylo uplatněno právo z vadného plnění). Odmítne-li prodávající potvrzení vydat, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitelka by se pak mohla obrátit na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.