Společnost


Louda Auto a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8872Vrácení nevratné zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2015, před 9 lety

Jaroslav Střítezský

Znění stížnosti

Dobrý den, v září 2015 jsem podepsal objednávku s nevratnou zálohou 10 tis. kč na nový vůz. Termín dodání byl stanoven na listopad. Automobil přišel až 15 prosince a interiér byl jiné barvy než jsme si objednali. Mohu po prodejci žádat o vrácení nevratné zálohy? Na objednávce je jasně napsáno, že při odstoupení od objednávky ze strany zákazníka, propadá záloha firmě Louda. S díky Střítezský Jaroslav


Produkt

Prodej nového auto u autorizovaného prodejce, Škoda Citigo


Požadované řešení

Vrácení peněz, zrušení objednávky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 11:10, před 9 lety

Od smlouvy lze odstoupit, ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Občanský zákoník stanoví, že obecně lze od smlouvy odstoupit, byla-li smlouva podstatně porušena. Za podstatné porušení smlouvy se považuje, pokud prodávající musel vědět, že by spotřebitel věc vůbec nekoupil, kdyby pozdější výskyt vady předvídal. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Bylo-li vozidlo dodáno se zpožděním a nemělo sjednané vlastnosti, jedná se o podstatné porušení smlouvy a prodávající je povinen vrátit spotřebiteli zaplacené peněžní prostředky (více informací ohledně této problematiky je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni).

Nevrácení peněžní zálohy spotřebiteli v případě odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení ze strany prodávajícího je nepřiměřeným požadavkem, který zakládá významnou nerovnováhu práv a povinností v neprospěch spotřebitele. Taková ujednání jsou ve spotřebitelských smlouvách zakázaná a nepřihlíží se k ním.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:44, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.