Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od přátel jsem obdržel poukázku na zboží od spol. Baumax v hodnotě 1000,-Kč s uvedenou platnosti na poukázce 31.12.2015.
Při nákupu v Baumaxu ve Frýdku-Místku 8.11.2015 mi bylo sděleno, že platnost poukázek byla ukončena.
Emailem jsem požádal zákaznickou centrálu o sdělení kdy a kde byla zveřejněná neplatnost dárkových poukázek. Odpověděli mi "... je mi líto, ale veškeré poukázky bylo možné využít maximálně do konce října 2015 ... Patrik Špinler".
Proti předložené poukázce na zboží vrátit částku 1 OOO,- Kč.
|
Tweet |
Délku platnosti poukazu stanovuje, s ohledem mj. na sortiment, prodejce, který má povinnost o ní spotřebitele informovat, nejlépe na samotném poukazu, v daném případě do 31.12.2015. Tato základní informace na vystaveném poukazu prodejcem jej zavazuje ve vztahu ke spotřebiteli.
Lze dovodit, že obchodní podmínky nemohou být v tomto případě jednostranně změněny, aniž by spotřebitel měl jakoukoliv šanci ovlivnit nastalou situaci či by byl o změně informován. Je třeba upozornit společnost, že se zavázala k platnosti poukazu na něm výslovně uvedeném a že spotřebitel měl legitimní očekávání ve věci způsobu jeho využití. Dárkový poukaz lze považovat za objednané zboží, jehož vlastnosti nemohou být časem měněny a ani dotčeny změnou obchodních podmínek.
Pokud spotřebitel zakoupil poukaz přímo u výše uvedeného podnikatele, je povinen poukaz přijmout anebo vrátit peníze. Změna obchodních podmínek, na právo spotřebitele uplatnit poukaz nemá vliv.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.