Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
velmi bych prosila o podporu nebo radu jak naložit se zvláštním problémem.
29.5. 2015 zakoupen v autorizované prodejně Samsung Nový Smíchov MT Samsung Galaxy S5, který se po čase sekal, až přestal fungovat úplně.
3.12. (tedy 4 dny po půlroce užívání) jsme telefon odnesli do autorizovaného servisu Samsung Plaza, kde telefon přijali k reklamaci, ale následný den mi bylo sděleno, že tel má jiný IMEI na základové desce a jiný na výrobku a že tedy tímto nesplňuje podmínky k přijetí k reklamaci. Mám se obrátit na výrobce. Toto jsem okamžitě učinila a od vedoucího reklamačního odd. mně přišla de facto stejná odpověď. Telefon za 9000,- si tedy mohu naložit nebo si koupit za 3.550,- opravu vč. nové základové desky.
Toto řešení striktně odmítám - zapsala jsem to i do záznamu reklamace -
a zajímá mě, jak mohu vlastně dokázat, že jsem s telefonem nic neprováděla, ani se nepokoušela "aktualizovat SW" jak jest mě podsouváno.
Způsob vyřízení reklamace následným sdělením považuji za nedostatečný, cituji z mailu od pana Kutílka, ved. reklam. odd. ze 18.12.:
...Tyto výrobky prochází několikanásobnou výstupní kontrolou a není tedy technicky možné, aby výrobek v době prodeje měl nahrané jiné IMEI, než je uvedeno na štítku zboží.
Dle databáze servisních úkonů pro autorizovaná servisní centra SAMSUNG nebyl na MT nikde prováděn zásah do SW, nebo výměna desky, tedy žádný úkon, který by změnu IMEI vysvětloval.
Navíc oficiální servis SAMSUNG vždy nahrává IMEI stejné, jako je na štítku zboží i po výměně desky (IMEI se nemění!).
Tento rozpor lze tedy vysvětlit pouze neautorizovaným zásahem do MT (nemusí nutně jít o výměnu základní desky), ale třeba jen pokus o nahrání neoficiální verze SW apod.
Za tento zásah do výrobku nenese společnost SAMSUNG, ani společnost SETOS jako prodejce zákonnou odpovědnost a není možné tedy řešit jako záruční opravu.
Reklamace na Váš výrobek vám tedy bohužel nemůže být uznána. Konec citace.
Chtěla bych dodat, že jsem do telefonu v žádném případě nezasahovala, neboť ani nevím jak. Nepřipadá v úvahu abych se pokoušela něco aktualizovat a stahovat.Jsem technicky hloupá.
Fakt, že nesouhlasí IMEI není moje vina a prosím o radu jak se bránit tomuto, řekněme, reklamačnímu hulvátství.
Děkuji Vám
Samsung Galaxy S5 výr. č. R58G50CGYLEIMEI 351708071634615 ale také 350695200123951
A) Vrátit peníze v plné hodnotě, tedy 8.790,-
B) Nový telefon
C) Uhradit opravu vč. výměny základové desky (stanoveno servisem za 3.550,- vč. DPH)
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž se má za to, že pokud se vada projeví v průběhu prvních 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Z popisu stížnosti však vyplývá, že zboží bylo reklamováno až po uplynutí šesti měsíců od převzetí zboží. V takovém případě tedy výše uvedená vyvratitelná právní domněnka neplatí.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.