Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.12.2016 jsem objednal u JH HOLDING s.r.o. dámské hodinky pod objednávkou číslo ID 215120158. P4849 Retro dámské hodinky - Hnědé (Hnědé). Částka 499,-Kč. Dodnes (21.12.2015) zboží nedorazilo, i když bylo zaplaceno převodem z účtu a dne 7.12.2016 mi byla potvrzena expedice zboží.I přes emailovou žádost o vysvětlení a snaha o telefonické spojení se nic neděje.
P4849 Retro dámské hodinky - Hnědé (Hnědé)
Okamžité zaslání zboží nebo navrácení peněz.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Hezký den,
přesně jak píšete, zboží bylo 7.12. odesláno českou poštou. 8.12 proběhl neúspěšný pokus o doručení a následně zásilka byla uložena na poště. Koukám že jste si jej 22.12. vyzvedl. Pošlete mi prosím na email hyrs@jhholding.cz emailovou komunikaci s naší zákaznickou linku, prověřím, proč nebylo reagováno na Váš dotaz.
Díky moc.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.