Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v 5. měsících od zakoupení tabletu lenovo se třikrát objevila stejná
závada. Tablet nešlo zapnout a nefungovalo ani dobíjení. Při první
reklamaci, měsíc po zakoupení tabletu byla provedena výměna baterie
a obnoveno tovární nastavení. Stejná závada se objevila za 3 měsíce znovu Servisní opravna v protokole o opravě napsala že bylo obnoveno
tovární nastavení, a během testu se závada neprojevila a oprava nebyla třeba. Po necelém měsíci používání tablet opět přestal fungovat. Prodejce tvrdí že výměnu může doporučit pouze servis a nebo zastoupení firmy. Poraďte co mám dělat. Tablet by zakoupen 17.7.2015 v prodejně PCPORT Kladno.
lenovo Yoga tablet 2 1050F
Výměna přístroje nebo odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž se má za to, že pokud se vada projeví v průběhu prvních 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo.
Není-li možné zakoupenou věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Z popisu stížnosti však plyne, že reklamace byla uznána jako oprávněná pouze jednou.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.