Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Materiály, kterými cestovní kancelář nabízela pětidenní zájezd do Bardějovských kúpelí(katalog,leták),uváděly v programu celkem 5 cílů výletů (Bardějov, Prešov,Solivar, kostelíky v Hervartově a Tročanech).Ze smluvně garantovaných výletů se neuskutečnila prohlídka Solivaru a kostelíka v Tročanech. Již v průběhu zájezdu jsem na tuto skutečnost poukazovala a sdělila průvodkyni, že budu věc reklamovat.Písemně jsem reklamovala služby v cestovní kanceláři a tato se mnou o věci jednala nejprve telefonicky a protože jsem vysvětlení neakceptovala a trvala na svém požadavku slevy z ceny zájezdu, bylo mi dále doručeno negativní písemné stanovisko k reklamaci. Ve vyřízení uváděné bonusy nebo náhrady (štamprlička, prohlídka muzea vín v Prešově, procházka do místního skanzenu v Bard. kúpelích) byly opravdu poskytnuty,nicméně nejde o mojí volbu jako zákazníka (jsem abstinent), který si zvolil zájezd právě pro nabízené výlety.K oblasti vých. Slovenska mám totiž osobní vztah.
Císařský relax Bardějovské kúpele 3.11. - 8.11. 2015
Domnívám se, že za neuskutečněné autobusové výlety, mi přísluší sleva, vypočtená např. podle úspory cestovní kanceláře vzniklé nepopiratelným snížením jejích nákladů
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. reklamační protokol z místa pobytu). Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Z podkladů, které jsme od spotřebitelek obdrželi, však vyplývá, že všechny vady byly vytknuty již v místě zájezdu u průvodkyně cestovní kanceláře.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.