Společnost


MONATOUR a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8892Neuznaná reklamace - nesplněný program zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2015, před 9 lety

Jarmila Jiroušková

Znění stížnosti

Materiály, kterými cestovní kancelář nabízela pětidenní zájezd do Bardějovských kúpelí(katalog,leták),uváděly v programu celkem 5 cílů výletů (Bardějov, Prešov,Solivar, kostelíky v Hervartově a Tročanech).Ze smluvně garantovaných výletů se neuskutečnila prohlídka Solivaru a kostelíka v Tročanech. Již v průběhu zájezdu jsem na tuto skutečnost poukazovala a sdělila průvodkyni, že budu věc reklamovat.Písemně jsem reklamovala služby v cestovní kanceláři a tato se mnou o věci jednala nejprve telefonicky a protože jsem vysvětlení neakceptovala a trvala na svém požadavku slevy z ceny zájezdu, bylo mi dále doručeno negativní písemné stanovisko k reklamaci. Ve vyřízení uváděné bonusy nebo náhrady (štamprlička, prohlídka muzea vín v Prešově, procházka do místního skanzenu v Bard. kúpelích) byly opravdu poskytnuty,nicméně nejde o mojí volbu jako zákazníka (jsem abstinent), který si zvolil zájezd právě pro nabízené výlety.K oblasti vých. Slovenska mám totiž osobní vztah.


Produkt

Císařský relax Bardějovské kúpele 3.11. - 8.11. 2015


Požadované řešení

Domnívám se, že za neuskutečněné autobusové výlety, mi přísluší sleva, vypočtená např. podle úspory cestovní kanceláře vzniklé nepopiratelným snížením jejích nákladů


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 23:23, před 9 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. reklamační protokol z místa pobytu). Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Z podkladů, které jsme od spotřebitelek obdrželi, však vyplývá, že všechny vady byly vytknuty již v místě zájezdu u průvodkyně cestovní kanceláře.

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 12:51, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.