Společnost


Globus ČR, k.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#8896Délka záruční doby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2015, před 9 lety

Ruda Huser

Znění stížnosti

Dobrý den, při reklamaci mi vyměnili zboží za nové, ovšem nedali mi na něj, celou záruční dobu, ale pouze zbytek té staré, tj. na úplně nové zboží mám záruku půl roku, mají pravdu, děkuji. Ruda Husar


Produkt

Elek. nářadí


Požadované řešení

Celou záruční dobu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2015 20:01, před 9 lety

V současném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se opravdu již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. To však neznamená, že by tato doba ve skutečnosti neběžela od začátku. Podle § 2165 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Není zde však řečeno, že se doba počítá pouze od prvního převzetí věci. Pokud tedy byla vadná věc vyměněna za novou, převzetím nového zboží začíná běžet také nová dvouletá záruka.

Byl-li výrobek zakoupen ještě v roce 2013, nic se na právech spotřebitele nemění, jen se bude se postupovat podle staré právní úpravy. Takže pokud by uplatnil spotřebitel u takového výrobku záruku nyní a došlo by k výměně zboží, bude se záruka počítat znovu od data výměny dle § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník účinný do 31. prosince 2013.

Záruční doba a její délka tak budou v obou případech stejné, nezáleží tedy na tom, kdy spotřebitel uzavřel smlouvu o zakoupení výrobku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2015 09:23, před 9 lety

Zákazník si 24.5.2014 v hypermarketu GLOBUS České Budějovice zakoupil úhlovou brusku, kterou reklamoval dne 1.12.2015 Reklamace byla z naší strany vyřízena dne 15.12.2015 výměnou zboží.
Záruční lhůta je již podle nového ustanovení Občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 13:44, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.1.2016 13:14, před 9 lety


Ruda Huser

Hodnocení: