Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
U prodejce www.mall.cz jsem zakoupil externí USB HDD, který jsem pro poruchu po roce používání nemohl dále používat.
Reklamace byla prodejce uznána jako vada neopravitelná a v reklamačním protokolu byl způsob vyřízení označen jako: výměna za nový kus. Nicméně jsem od prodejce nový výrobek neobdržel ale byl mi zaslán výrobek tzv. "recertified" s označením "BAZAR" bez originálního obalu se stejnými technickými parametry stejného výrobce.
Nepovažuji tento způsob vyřízení reklamace za správný a prosím proto o konzultaci zda lze tzv. recertifikovaný výrobek považovat za nový.
Dle servisu, na který se prodejce s vyřízením reklamace obrátil, je tento postup "standardním" vyřízením reklamace u výrobce tohoto USB HDD. Současně nevznikla nová záruční lhůta 2 roky ale jen dokončení původní záruky od prodeje reklamovaného výrobku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zboží v ceně 1800,- Kč nechci tímto sporem zatěžovat obecný soud a obracím se proto nejprve s žádostí o radu.
Kdyby každý takový spor měl řešit soud neměl by již prostor pro závažnější případy. Proto napřed prosba o radu kterou bych mohl u prodejce uplatnit.
Podle NOZ se u vyměněného výrobku v záruční době již neprodlužuje záruční doba o nové dva roky ale dobíhá původní záruční doba prodloužená o dobu kdy byl výrobek v servisu. Dle jiného právního názoru a po konzultaci s pracovníky D-testu stále více uplatňovaným není však tento postup jednoznačný a praxe dává za pravdu názoru o započetí nové dvouleté záruční lhůty. Nové výrobní číslo výrobku = nové dvouleté trvání záruky. Prosím současně i o vyjádření i k této problematice.
Děkuji za ochotu, vstřícnost a porozumění
S přáním krásných vánoc zdraví
MUDr.Jan Pták, Ph.D.
Výškovická 178
70030 Ostrava
Tel. 730107290
Reklamován byl externí USB hard disk Western digital 1 TB
Dosáhnout výměny za nový disk v originálním balení po vrácení tzv recertified (repasovaného?) disku se zahájením nové dvouleté záruční lhůty
|
Tweet |
Podle § 2169 občanského zákoníku má spotřebitel právo na dodání nové věci, pokud původní zakoupený výrobek nemá požadované a sjednané vlastnosti a tuto vadu není možné napravit opravou věci. Toto zákonné ustanovení hovoří jasně o dodání nové věci, nikoliv o dodání věci použité. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou zboží, ale tato zboží bylo označeno jako použité, porušil tím prodávající svou povinnost stanovenou zákonem. Spotřebitel má možnost požadovat dodání nové věci, případně má možnost od kupní smlouvy odstoupit, jelikož reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.
V současném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se opravdu již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží za nové běží také nová dvouletá záruka. To však neznamená, že by tato doba ve skutečnosti neběžela od začátku. Podle § 2165 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Není zde však řečeno, že se doba počítá pouze od prvního převzetí věci. Pokud tedy byla vadná věc vyměněna za novou, převzetím nového zboží začíná běžet také nová dvouletá záruka.
Spotřebitel nás požádal, zda by mohl tuto stížnost doplnit. Případ proto přeřazujeme na něj.
Posílám tři kopie písemností z průběhu reklamace. Nejsem si jist, zda všechny tři dorazily nebo je nutné posílat soubory jednotlivě.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.
Vážený pane Ptáku,
omlouvám se Vám za způsobené komplikace, zboží mělo být v každém případě vyměněno za nové, musí se tedy jednat o lidské pochybení, za což se Vám moc omlouvám.
Vidím, že jste nám výrobek již předal k posouzení, poprosím Vás proto o trpělivost, kolegové z reklamačního oddělení Vás budou kontaktovat s vyjádřením.
Děkuji Vám za pochopení a ještě jednou se omlouvám.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Vážená paní Raimundová,
Děkuji za vstřícný přístup a vyřízení mé "reklamace reklamace" v souladu s ustanoveními platného Občanského zákoníku. Přijímám vaši omluvu, je jen škoda, že vašemu konečnému kladnému vyřízení reklamace musela předcházet uvedená anabáze a věřím, že si příslušní pracovníci reklamačního oddělení dodatečně vezmou z průběhu této reklamace ponaučení a ještě jednou se seznámí s textem správného postupu při reklamačním řízení dle platného Občanského zákoníku.
Zatím mi ještě nebyl doručen nový výrobek, chybí proto stále ten poslední krůček k tomu abychom mohli celou záležitost uzavřít. Jakmile obdržím nový výrobek uzavřu stížnost i na těchto stránkách.
MUDr.Jan Pták,Ph.D.
Hodnocení:
Komentář: Reklamované zboží nebylo vyměněno za nové ale z iniciativy obchodníka mi byla vrácena kupní cena. Škoda jen, že tomuto závěru musely předcházet uvedené peripetie. Na vyřešení stížnosti a úspěchu reklamace se jistě podílelo i zapojení www.vasestiznosti.cz, kterému tímto srdečně děkuji.
Za svá práva je nutno bojovat!