Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jako zástupce neziskové organizace jsem si nechala ověřit podpis na dokladu nutného ke změně právní formy z občanského sdružení na spolek - zapsání u krajského soudu. Protože je to změna nutná ze zákona, tak by občanské sdružení nemělo za ověření podpisu platit poplatek. Na žádném místě Czech pointu po mně za ověření podpisu poplatek nechtěli. Ale v pondělí 21.12.2015 na České poště v Jihlavě 1 po mně chtěla úřednice poplatek 30,- Kč, že prý o ničem takovém neví, že by neziskové organizace měly být od poplatku osvobozeny. Ptám se, jak je to tedy s poplatky? Pokud platí, že se nemá poplatek hradit, jak je možné, že nejsou pracovnice České pošty s.p. informované?
Vrátit peníze nebo odpovědět, proč Česká pošta tyto poplatky od neziskových organizací vybírá.
|
Tweet |
Podle položky 5, bodu 2, přílohy č. 1 zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích jsou od poplatku za ověření podpisu nebo otisku razítka na listině nebo na jejím stejnopisu osvobozeny občanská sdružení a obecně prospěšné společnosti, založené k poskytování obecně prospěšných činností v oblastech ochrany životního prostředí, ochrany mládeže, ochrany zvířat, sociálních služeb, sociální péče a pomoci v hmotné nouzi, zdravotnictví, ochrany života a zdraví osob, kultury, tělovýchovy a sportu, vědy a výzkumu, vzdělávání a výchovy, požární ochrany a ochrany památek, souvisí-li prováděný úkon s činností, pro níž byly tyto subjekty založeny.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.