Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych ukončil VIP členství u společnosti BE2. Zaplatil jsem částku 149Kč za zkušební první měsíc, za nějakou dobu jsem zjistil, že mi bylo z účtu bez mého vědomí strženo 2247Kč. Zrušil jsem svůj profil na portálu be2, následně jsem v bance zrušil i kartu, kterou jsem uhradil výše uvedených 149Kč, aby si společnost nemohla sama od sebe strhnout další platby z mého účtu.
Po několika měsících mi přišel dopis od vymahačské společnosti s žádosti o uhrazení dluhu, který mám u společnosti BE2. Přestože jsem zrušil profil, moje VIP členství na portálu be2 je prý stále aktivní (a právě za VIP členství platím tisícové částky). Dluh jsem uhradil, následně jsem zaslal výpověď faxem (originál pro jistotu i poštou), načež mi dorazil e-mail, že sice děkují za výpověd, ale že jsem neuhradil poplatky a že můj případ již postoupili vymahačské společnosti.
Na můj e-mail s dotazem, o co se jedná - dluh za co a v jaké výši, mi přišla skromná odpověd, že dlužím a všechno se dozvím z dopisu od společnosti, která dluh vymáhá. Následně jsem chtěl alespoň potvrzení, zda tedy akceptují žádost o zrušení VIP členství a popřípadě pokud ne, tak z jakého důvodu. Na tento e-mail se mi již odpovědi nedostalo.
Chápu, že při zakládání profilu a hlavně při úhradě 149Kč za první zkušební měsíc, jsem měl být obezřetnější. Nicméně nereagují na e-mail, ani na žádost o zrušení VIP členství zaslanou faxem, proto jsem se rozhodl požádat Vás o zprostředkování kontaktu se společností BE2 za účelem zrušení mého VIP členství na portálu be2 a tím tedy i automatické prolongace tohoto členství.
Jednání společnosti BE2 považuji za opravdu neseriózní, společnost nereaguje na e-maily ani fax, čímž získává čas, aby pak mohla tvrdit, že klient nezaslal výpověď včas (14 dní před dalším prodloužením člentství). Za opravdovou zvrácenost považuji jejich samovolné nakládání s mými financemi - i když zde předpokládám, že jsem tuto skutečnost přehlédl ve smluvních podmínkách. Pro mne osobně je celá tato záležitost velkým poučením, a doufám, že o praktikách společnosti BE2 se dozví co nejvíce dalších potencionálních klientů.
VIP členství na portálu seznamky be2
Zrušení VIP členství u společnosti BE2 a tím tedy i automatické prolongace VIP členství.
|
Tweet |
Společnost umožňuje vypovědět smlouvu pouze do doby 14 dnů před uplynutím sjednané délky závazku. Není-li tak učiněno, smlouva se automaticky obnovuje. Samotná prolongace není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Pokud spotřebitel nesouhlasí s prodloužením původního závazku, musí společnosti doložit, že svou výpověď společnosti adresoval minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl původní závazek sjednán.
Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve Všeobecných obchodních podmínkách i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Pokud spotřebitel výpověď VIP členství ve stanovené výpovědní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Spotřebiteli lze rovněž doporučit zaslaní výpovědi smlouvy přímo na adresu sídla společnosti, a to formou doporučeného dopisu s dodejkou pro potřebu pozdějšího dokazování. Pokud spotřebitel včas touto formou vypověděl prokazatelně (dopisem doporučeně) členství, je zapotřebí upozornit na tuto skutečnost společnost a doložit podacím lístkem a kopií učiněné výpovědi. Tímto způsobem spotřebitel bude moci prokázat, že službu řádně vypověděl a nemělo by tedy dojít k dalšímu strhávání, resp. k prolongaci smlouvy, protože závazek zanikne uplynutím doby, na kterou byl původně sjednán.
Jestliže byla výpověď včas podána prostřednictvím emailu či faxu, je vhodné na to společnost upozornit v případě, že by došlo k prolongaci smlouvy. Za tímto účelem je možné společnost kontaktovat na adrese zakaznickyservis@be2.cz.
Dobrý den, paní Martin Pelán.
Rádi bychom Vás ujistili, že na žádosti o Výpověď, zaslané našemu Zákaznickému centru, vždy reagujeme. Kromě toho je Vám Výpovědní formulář zpravidla k dispozici v sekci “Nastavení” ve Vašem profilu.
Na základě informací, které jste nám poskytli, žel nebylo možné Váš profil v naší databázi dohledat. Rádi bychom Vás tudíž požádali o poskytnutí doplňujících informací – Vašeho uživatelského jména, registrační emailové adresy či data realizace platební transakce. Zašlete nám prosím výše uvedené informace, jelikož v opačném případě Vám neumíme být nápomocní.
V případě jakýchkoliv dotazů můžete také kontaktovat náš Zákaznický servis prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz.
Dobrý den,
23.12.2015 mi došel od společnosti BE2 (konkrétně z collections@be2.com) e-mail následujícího znění:
"Vážený člene be2,
děkujeme za Váš email.
Platba dlužného poplatku byla již přijatá a zaevidovaná.
Automatická prolongace Vašeho VIP statusu byla zrušena. Vaše VIP členství je platné do: 22.03.2016 a po uvedeném datu již nebude automaticky prodloužené.
Pokud si budete přát svůj profil definitivně smazat, učiňte tak prosím prostřednictvím následujícího postupu (respektive v dané souvislosti kontaktujte naše Zákaznické centrum):
1) Přihlašte se prosím do svého profilu.
2) Na horní liště klikněte na sekci "Můj profil" a následně na sekci "Nastavení".
3) V rámci sekce "Nastavení" (po zadání svého přístupového hesla) klikněte na tlačítko "Status profilu" – "Upravit“ a následně na tlačítko "Smazat". Váš profil bude po stisknutí tohoto tlačítka definitivně vymazán.
S pozdravem,
Oddělení pohledávek be2"
Rád bych znal vyjádření společnosti, zda tedy s jistotou mohu považovat svoje VIP členství za zrušené. Pokud ano, stížnost uvedená zde pak může být následně ukončena.
Děkuji za vyjádření. Martin Pelán
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.