Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#8912Nedodání obchodního balíku do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 hodin 49 minut

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2015, před 9 lety

Jiří Karásek

Znění stížnosti

Dne 17. 12. 2015 mě dodavatel oznámil že posílá balík DR5135119896c, a že je mám očekávat druhý den, tj 18. 12.2015 Odesílatelem balíku je firma MISSIVA, Rtýně nad Labem.
Samozřejmnš jsem tento balík doma očekával. Bohužel se pošta nedostavila. Vzhledem k tomu že je před vánoci a balíků všeho druhu je hodně, tak jsm očekával že balík bude doručen v sobotu dopoledne dne 19. 12. 2015. Velký omyl. Jelikož předmětný balík nebyl doručen ani v pondělí začal jsem se dle podacího čísla zajímat kde balík je.
K mému velkému překvapení jsem zjistil že balík je uložen na poště jelikož adresát nebyl zastižen. Lístek o uložení zásilky však ve schránce nebyl. Balík má hmotnost cca 20 kg, já sjem invalidní důchodce a tak těžký balík nemohu přenášet. Dále dle informací od dodavatele má firma MISSIVA s Českou poštou smlouvu o doručování zásilek do druhého dne.


Produkt

DR5135119896c, podaný dne 17. 12. 2015 ve Rtýni nad Labem


Požadované řešení

balík bude okamžitě dodán adresátovi, adresátovi i odesílateli bude doručena písemná omluva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2015 20:31, před 9 lety

Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta).

Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.

Česká pošta ve svých obchodních podmínkách na internetových stránkách https://www.ceskaposta.cz/sluzby/baliky/cr/balik-do-ruky uvádí k doručování balíku do ruky následující základní informace:

Ve všední dny doručujeme mezi 8:00-16:00 hodinou, ve vybraných lokalitách až do večerních hodin v rozmezí 14:00-19:00 hodin, v Praze od 14:00-20:00 hodin.

Pokud adresátovi nevyhovuje navrhovaný čas a způsob doručení, může prostřednictvím nového interaktivního webového formuláře na www.ceskaposta.cz/zmenadispozice v den podání jednorázově změnit dispozice nakládání s balíkem dle svých časových možností a požadavků.

Pokud adresát nebyl zastižen, může se dohodnout na opětovném doručení v jiném termínu, který bude lépe vyhovovat.

Pokud potřebuje adresát zajistit, aby byl balík doručen opravdu přednostně, nejpozději do 14:00 hod nebo i v sobotu, může využít doplňkovou službou „Garantovaný čas dodání“. Balík pak bude doručen nejpozději do 14:00 hodin, ve vybraných lokalitách ještě dříve do 12 hodin nebo také v sobotu.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.