Společnost


Michail Jabli

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8914Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2015, před 9 lety

Roman Prendký

Znění stížnosti

20/5/15 byl zakoupen malý batůžek, po cca 5 měsících nošení došlo k natržení úchytu popruhu. Vzhledem k velikosti (velmi malý) nebyl používán na nošení větších a těžších předmětů, domnívali jsme se proto, že došlo k poškození vadou nebo užitím nevhodného materiálu a očekávali jsme proto opravu nebo výměnu zboží.
Reklamace však byla zamítnuta se závěrem, že se jedná o vadu způsobenou mechanickým poškozením. Zboží bylo vráceno bez jakékoli opravy.Po telefonickém rozhovoru bylo sděleno, že reklamaci zamítl výrobce, opravy neprovádí a protokol od něho nedostanu.
Se závěrem nesouhlasím. Batoh je přeci od toho, aby se používal a musí tedy určité mechanické namáhání vydržet. Pokud ne, jedná se o chybný výrobek. Zráží mne navíc, že nabyla provedena ani oprava.


Produkt

Batoh Gessaci collection, zakoupeno 20/5/2015, reklamováno 19/11/15, reklamace vyřízena 11/12/15, reklamace převzata 22/12/15


Požadované řešení

Oprava nebo výměna zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2015 20:13, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Při přebírání vyřízené reklamace spotřebitelem má prodejce povinnost doplnit potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Z protokolu má být jasně patrný prodejce, spotřebitel (jméno, adresa a jiné kontaktní údaje) a jejich vzájemný vztah (zpravidla datum uzavření kupní smlouvy a předmět koupě), datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace (popis vady) a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (uplatněné právo např. na dodání nové věci či opravu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2016 14:53, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.