Společnost


WIC Prague s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8917Neuznaná reklamace - poškozený kabát

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2015, před 9 lety

Lenka Míková

Znění stížnosti

Dobrý den,

nechala jsem si vyčistit téměř nový kabát (max. 5x nošený) značky Burberry v čistírně oděvů InterContinental Praha WIC Prague, s.r.o. Kabát jsem si vyzvedla 19.10.2015 a odnesla domů, kde jsem po pár dnech, když jsem si kabát chtěla vložit do skříně, zjistila, že je látka poškozená na přední a zadní straně (prosekaná)cca 25.10. Ihned jsem volala do čistírny. Bylo mi řečeno, že mám kabát přinést, že jsou 100% pojištěni a že mne nechtějí poškodit. Hned druhý den jsem kabát přinesla do čistírny, kde mi bylo řečeno, že reklamce bude trvat do měsíce a že mne kontaktují. Paní vedoucí se dušovala, že poškození nemůže být od nich, že mají nový přístroj na čištění z Itálie a podobné fráze.


Reklamace nebyla ni vyřízena v zákonné lhůtě 30 dní.Proti čemuž jsem se se ohradila emailem 14.12. 2015 o odstoupení od smlouvy. I toto odstoupení mi bylo zamítnuto. Prý jsem předem souhlasila s prodlouženou lhůtou.

Po 31 dnech jsem volala a bylo mi řečeno, že reklamace ještě není vyřízená a paní vedoucí není momentálně přítomna. Volala jsem tedy další den a stále to samé. V pátek 4.12. mi bylo řečeno, že v následující pondělí bude kabát v interlontinentalu, ale v ponděli jsem volala a bylo mi zase opět řečeno ze kabát tam ještě není, jelikož se nemohou paní na posudek dovolat a potvrdili přečtení mail o odstoupeni smlouvy a budou mne kontaktovat.
Což ale není pravda, při předání do reklamace mi nikdo neřekl, že bude lhůta delší. Od předání kabátu do reklamce mě ze strany čistírny nikdo nekontaktoval. Vždy jsem musela volat já a dostalo se mi pouze odpovědi, že na kabát je vyhotovován znalecký posudek, který ještě není hotov a abych byla trpělivá.

Reklamace mi byla nakonec zamítnuta, jelikož si čistírna zaplatila znalecký posudek, se kterým tedy rozhodně nesouhlasím a ve kterém znalkyně říká, že k poškození mohlo dojít knoflíky nebo jiným tvrdým předmětem.

S tvrzením paní znalkyně nesouhlasím, jestliže jsou knoflíky na látku příliš těžké, neměly pracovnice čistírny vůbec kabát přebírat. Navíc je poškození i na zadní straně kabátu, kde knoflíky nejsou a poškození je stejného charakteru.


Produkt

Čištění kabátu značky Burberry


Požadované řešení

finanční kompenzace za poničený kabát či náhrada nového kabátu včetně úhrady nákladů za čištění kabátu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2016 00:41, před 9 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel služby se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Takovou dohodu by musela čistírna prokázat. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelce by tak vznikl nárok na vrácení peněžních prostředků vydaných za službu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2016 14:28, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.