Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#8921Stejná reklamace 3x uznána, počtvrté už ne

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2015, před 9 lety

Petr Libánský

Znění stížnosti

Dne 1.6.2014 jsem u společnosti CZC.cz v Brně zakoupil superodolný telefon Evolveo StrongPhone Q4, u kterého prodejce deklaruje jeho zvýšenou odolnost.
Telefon je používán jako pracovní v prostředí zámečnické dílny a stavby. Pohybuji se v prostředí, kde se brousí železo a proto se kovové částice prachu ze vzduchu přichytávají na magnetu reproduktoru pod mřížkou, čemuž nelze zabránit. Telefon je ale deklarován jako odolný proti prachu a vodotěsný, proto by tyto částice kovového prachu neměly proniknout do telefonu ani reproduktoru. Proto jsem si také vybral tento telefon.
Po 3 měsících přestal fungovat reproduktor. Tuto závadu jsem reklamoval přímo ve značkovém servisu, jak doporučuje prodejce 26.8.2014 (REK1421909). Reklamace byla uznána a provedena záruční oprava. V reklamačním protokolu bylo uvedeno vyjádření technika o vyčištění MT od kovových pilin.
Poté byla stejná závada reklamována znovu 5.8.2015 (RE15050085). Byla uznána záruční oprava vadného reproduktoru. V reproduktoru byly opět kovové částice.
Krátce po opravě reproduktor znovu přestal fungovat a telefon jsem již potřetí reklamoval 23.9.2015 (RE15062896). Reklamace byla uznána a provedena záruční oprava. Stav telefonu byl stejný jako při předchozích reklamacích - kovové částice na reproduktoru.
Reproduktor telefonu opět přestal fungovat a telefon jsem musel již počtvrté reklamovat 30.11.2015 (RE15040481). Tentokrát jsem již nepožadoval opravu, ale vrácení peněz a odstoupení od smlouvy. Vzhledem k nepoužitelnosti telefonu jsem byl již dříve nucen si zakoupit na dobu opakovaných reklamací jiný telefon, protože ho používám k výkonu povolání.
Tato čtvrtá reklamace uznána nebyla z důvodu poškození MT kovovými částicemi, přestože předchozí 3 reklamace stejné závady uznány byly.
Není mi jasné proč 3 x ANO a počtvrté už NE, když se jedná o stejnou závadu.


Produkt

GSM Evolveo Strong Phone Q4, Quad Core, vodotěsný, odolný, sériové číslo: 8594161335511. V popisu zboží je uvedeno, že: "Je ideální pro outdoorové aktivity, práci na stavbě, dílně a v náročném terénu, kterému nevadí bláto, voda, sníh a prach. ...je vybaven vodotěsným pogumovaným krytem odolným proti prachu, písku, blátu, sněhu, vysokým a nízkým teplotám a hrubé špíně".


Požadované řešení

Vrácení peněz za opakovaně nefunkční zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2015 19:11, před 9 lety

Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.12.2015 14:21, před 9 lety

Dobrý den pane Libánský .

Je nám líto, ale poškození kovovými pilinami není možné uznat na záruku - viz vyjádření autorizovaného servisu. Předchozí reklamace byly vyřešeny záručně - jednalo se o záruční vadu (reproduktor nebyl poškozený pilinami).

Děkuji za pochopení.

Michal Stýblo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.12.2015 21:42, před 9 lety


Petr Libánský

Dobrý den pane Stýblo,

děkuji za vyjádření. V případě první reklamace vadného zvuku reproduktoru, která byla řešena přímo se servisem pro značku Evolveo (ABACUS ELECTRIC) byla závada uznána a v protokolu (který jsem Vaší společnosti zaslal v předchozí komunikaci) je výslovně napsáno jako řešení vady: "vyčištění MT od kovových pilin". Tedy tam ty kovové částice byly a zřejmě zapříčinily vadu reproduktoru. Přesto byla reklamace vyřešena jako záruční. V čem je rozdíl mezi touto první a čtvrtou reklamací? Na základě čeho máte najednou jiný přístup? Protože požaduji vrácení peněz, jako mnozí další, kteří si tento poruchový výrobek také zakoupili?
Za podstatnou součást a důvod reklamace považuji také tu skutečnost, že se kovové části vůbec dostanou do reproduktoru. Telefon deklarujete jako odolný proti prachu a vodě a pokud je prachem (byť kovovým) telefon poškozen, je to v rozporu s uvedenými vlastnostmi telefonu a jedná se o vadu.
Telefon jsem si pořizoval právě proto, že má být odolný, což není.

Trvám na svém požadavku na vrácení peněz a nesouhlasím s Vaším vysvětlením. Není pravdivé tvrzení, že při předchozích reklamacích nebyl reproduktor poškozen kovovými částicemi, resp. že v MT nebyly kovové piliny, které patrně způsobily reklamovanou vadu. Tuto skutečnost mohu prokázat Protokolem o předání zboží z reklamace č. REK1421909 ze dne 12.9.2014.
Zdůrazňuji, že důvodem požadavku vrácení peněz je i to, že telefon nesplňuje deklarované vlastnosti - zvýšenou odolnost proti prachu, vodotěsnost. Pokud by byl telefon opravdu vodotěsný a odolný prachu, tak se částice kovového prachu vůbec neměly dostat do reproduktoru a způsobit jeho závadu.

Rovněž nesouhlasím s vyjádřením servisu "tento telefon není odolný vůči kovovým částicím". Kovové částice se na stavbě i v dílně běžně vyskytují a v popisu produktu přímo uvádíte: "Je ideální pro outdoorové aktivity, práci na stavbě, dílně a v náročném terénu, kterému nevadí bláto, voda, sníh a prach." Vůči čemu je tedy telefon odolný?

S pozdravem

Petr Libánský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2015 15:06, před 9 lety

Dobrý den pane Libánský.

Mobilní telefon byl ve všech případech zasílán do autorizovaného servisu (Abacus , případně VSP Data). Je možné, že servis vycházel vstříc a poškozený reproduktor vyměnil v rámci dobré vůle zdarma v rámci záruky. Co se týká odolnosti telefonu , je certifikován Certifikací MIL-STD-810G:2008 a splňuje normu IP67.

Na webu také uvádíme toto:"StrongPhone je vybaven vodotěsným pogumovaným krytem odolným proti prachu, písku, blátu, sněhu, vysokým a nízkým teplotám a hrubé špíně. Přístroj je rovněž odolný vůči nárazu a vibracím a navíc je vybaven displejem z dvouvrstvého tvrzeného skla s mimořádnou odolností proti poškrábání a tlaku. Splňuje certifikaci vodotěsnosti dle normy IP67 určující výdrž až 30 min v hloubce 1 metru vody."

Pokud s vyjádřením autorizovaného servisu nesouhlasíte, doporučuji si na vadu nechat vypracovat znalecký posudek. Proplacení posudku poté můžete požadovat v rámci nutných nákladů na reklamaci.

Děkuji za pochopení.

Michal Stýblo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.12.2015 21:02, před 9 lety


Petr Libánský

Dobrý den pane Stýblo,

děkuji za vyjádření i doporučení, nicméně nedozvěděl jsem se Vaši odpověď na původní otázku, proč byla stejná závada 3x uznána jako záruční a počtvrté už ne?
Je kritériem pro posouzení závady dobrá vůle servisního technika, jak naznačujete?
Proč tedy počtvrté již tu dobrou vůli neměl?
Doufám, že ve skutečnosti posouzení toho, zda je vada výrobku v rámci záruky či není nezáleží na tom, jak se technik zrovna vyspal a jestli bude mít dobrou vůli nebo nebude! Věřím, že kritéria pro posouzení závady by měla být jasně definována bez závislosti na libovůli servisního technika.
Prosím o vyjádření dTest.

S pozdravem

Petr Libánský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 10:21, před 9 lety

Není-li možné zakoupenou věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Z popisu stížnosti, který zde poskytl spotřebitel, vyplývá, že stejná vada byla v rámci reklamačního řízení dokonce již třikrát opravována. Je-li tomu opravdu tak, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.2.2016 16:23, před 9 lety


Petr Libánský

Hodnocení:

Komentář: Chtěl bych poděkovat za Vaše vyjádření, díky kterému se podařilo nakonec reklamaci úspěšně vyřešit.