Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Opakované zamítnutí reklamace.
Zakoupila jsem od uvedeného výrobce dětské zimní kozačky (typická zimní obuv, vysoké, uvnitř a na horním okraji s kožíškem, gumová špička). Reklamovala jsem, protože do boty teklo. Výrobce však tuto obuv vydává za vycházkovou, tj. negarantuje nepropustnost v mokrém prostředí. Reklamaci i předžalobní výzvu opakovaně zamítl. Obuv nebyla nošena v hlubokém sněhu, pouze v běžném zimním provozu - mírném vlhu ve městě, nikoliv při sportu.
Kladné vyřešení reklamace.
|
Tweet |
Pokud by prodejce výslovně uváděl, že obuv je nepromokavá a obuv by promokala, tak by se jednalo o nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 odst. 1 a 2 občanského zákoníku (zákona č. 89/2012 Sb.). V takovém případě je třeba postupovat dle tzv. jakosti při převzetí dle § 2161 a 2169 občanského zákoníku.
Jestliže však prodejcem nebyla při zakoupení výrobku deklarována nepromokavost obuvi, tak bude nutné posoudit, zda obuv splňuje vlastnosti zimní obuvi. To však posoudí pouze znalec z oboru. A pokud se jedná o zimní obuv, tak by prodejce měl spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy upozornit, že ji nelze použít ve vlhkém prostředí, tedy na omezení jejího použití, pokud u této obuvi jsou.
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.