Společnost


H & M Hennes & Mauritz CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8930Stížnost na pracovnici prodejny - Václavské náměstí 19

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2015, před 9 lety

Radek Hranický

Znění stížnosti

Ač mi to v tomto předvánočním čase není příjemné, musím podat stížnost na pracovnici prodejny H&M na Václavském náměstí 19 v Praze. Jednalo se o mladou ženu, která včera - dne 22. 12. zhruba v době 18:30 působila u zkušebních kabinek zmíněné prodejny. Tato žena měla tmavší vlasy v copu, brýle s hrubými černými obroučkami a neměla viditelnou jmenovku.

V uvedené době jsme byli na předvánočních nákupech a přítelkyně chtěla v kabině vyzkoušet 4 kusy oblečení, které ji zaujaly. Když jsme vstoupili do prostor zkušebních kabin, pracovnice na nás upřeně hleděla a zřejmě čekala, až ji pozdravíme jako první my. Poté se velice arogantním tónem se přítelkyně zeptala na počet kusů oblečení a upozornila nás, abychom do kabinek vstupovali po jednom. Chtěl bych zmínit, že přítelkyně má částečně ochrnutou pravou ruku (poporodní paréza brachiálního plexu) a proto je pro ni výrazně jednodušší, když ji s oblékáním mohu pomoci. Při nákupech v páru bývá navíc zvykem umožnit partnerovi být přítomen při zkoušení, aby mohl zhodnotit, zda daný kus oděvu partnerce sluší. Toto mi nebylo umožněno, jelikož jsem byl z kabinky dosti nevhodným způsobem vykázán. V prostoru před kabinou jsem se rovněž nemohl zdržovat, jelikož bych blokoval přístup dalším zákazníkům, kteří si chtějí zkoušet oděvy. Veškeré pokusy o domluvu se zmíněnou slečnou skončily neúspěchem.

Uvedená pracovnice se chovala velice arogantně, odmítala jakékoli pokusy o racionální diskusi a neustále se odvolávala na nařízení vedení H&M. Nerozumím, jaký význam má zákaz vstupu více osobám do kabinky. Pokud personál kontroluje počet kusů oblečení při vstupu a výstupu do/z kabinky, není dle mého názoru potřeba se obávat krádeží. Na dotaz, proč nemohu být v kabince spolu s přítelkyní, mi pracovnice arogantním tónem odvětila: "No to já nevím, co byste tam dělali?".

Smířil jsem se tedy se skutečností, že v době zkoušení nemohu být přítomen v blízkosti kabin a musel jsem tedy se všemi taškami stát v prostoru prodejny, kde nebyla ani možnost se posadit a vyčkat. Přítelkyně mezitím musela oblečení vyzkoušet sama bez možnosti mého zhodnocení daných kusů oděvu.

Při zkoušení jsme s přítelkyní slyšeli, jak nás zmíněná pracovnice veřejně pomlouvá a nahlas si stěžuje na chování zákazníků svému kolegovi. Toto považuji za naprosto nepřípustné a neprofesionální! Zmíněné pracovnici jsem sdělil, že nás takové jednání uráží, načež mi odvětila, že šlo o soukromý rozhovor, do kterého mi nic není. V době, kdy přítelkyně opustila zkušební kabinu, chtěla zkoušené zboží (až na 1 kus, který si nakonec sama vybrala) vrátit. Zmíněná pracovnice mlčela a cíleně čekala, až přítelkyně položí zboží na pult u kabinek, aby přítelkyni následně vynadala, že oděvy nepatří na pult, ale na stojan, který byl v té době již značně přeplněný.

Nakonec jsme s přítelkyní vybrali a zakoupili halenku Jersey Fancy 463730, číslo 9361, org. číslo 26755475. Prodavačka u pultu (č. 9905) nebyla schopna nám sdělit jméno pracovnice u kabinek a vše působilo dojmem, že tato pracovnice je její nadřízená a prodavačka se chce vyhnout nepříjemnostem.

Na závěr bych chtěl zmínit, že přítelkyně rovněž pracuje ve velké prodejně (cca 13.000 m2) v nákupním centru, kde je pohyb zákazníků ještě výraznější a sdělila mi, že v jejich prodejně je takové chování pracovnic naprosto nepřípustné. S lítostí musím sdělit, že tento zážitek nám silně pokazil dojem z předvánočních nákupů.

Přístup zmíněné pracovnice hodnotím jako naprosto nevhodný a neprofesionální. S přítelkyní prodejny H&M navštěvujeme rádi a často, ale v žádné z nich jsme se dosud nesetkali s takovým přístupem k zákazníkům, který mj. kazí dobré jméno společnosti.


Produkt

Zkoušení a nákup oblečení. Zakoupena halenka Jersey Fancy 463730, číslo 9361, org. číslo 26755475.


Požadované řešení

Omluva a zjednání nápravy, aby se situace již neopakovala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2015 03:25, před 9 lety

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.

Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na vhodném chování zaměstnanců k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.

Vzhledem k výše uvedenému je nutné se stížnostmi směřujícími pouze na nevhodné chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené či zákaznickou linku společnosti.

Zákaznický servis společnosti lze kontaktovat pomocí kontaktů uveřejněných na stránkách http://www2.hm.com/cs_cz/customer-service/contact.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 12:53, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.