Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.12.2015 jsem obdržela email od e-shopu Mix99. Na jejich webových stránkách jsem si hned objednala talíře, které mají označené jako dostupné skladem.Objednávka byla potvrzena. Hned druhý den, 8.12.2015 jsem dostala email, že talíře nemají a že mi je pošlou 20.12.2015. Na jejich stránkach je zboží stále označeno,že je dostupné skladem.Odepsala jsem, že talíře potřebuji na štědrý den, tak že to sice bude na knop,ale že jsem ráda, že příjdou.Nikde jsem už talíře nesháněla a spoléhala jsem na solidnost obchodu.Dne 22.12.2015 jsem od obchodu nedostala žádný další email o odeslání zboží. Musela jsem objednávku zrušit a jít koupit talíře do kameného obchodu za mnohem vyšší cenu. Kdybych věděla, že e-shop Mix99 talíře nedodá v slíbené lhůtě poohlédla bych se po jiných e-shopech.Teď už jsem neměla čas. Nikomu nedoporučuji v tomto e-shopu nakupovat.
2x Sada hlubokých talířů 6ks ,2x Sada mělkých talířů 6ks
Neklamat zákazníky mylnými informacemi na jejich webových stránkách. Když zboží nemají, mají ho označit jako nedostupné skladem.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelce zboží stále nepřišlo, dále spotřebitelka rozhodně nemusí. Pokud má v potvrzení objednávky výslovně zmíněnou lhůtu pro dodání, měl prodejce povinnost tento termín splnit. Zvláště pokud bylo dohodnuto mezi smluvními stranami odeslání zboží nejpozději do 20. prosince. Jedná se totiž o ujednání, které má přednost před ustanovením obchodních podmínek.
Po uplynutí této lhůty je prodejce v prodlení a spotřebitel má na základě § 1978 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo odstoupit od smlouvy. K tomu, aby bylo možné odstoupit, je však nutné splnit jednu podmínku. Prodejci musí být poskytnuta dodatečná přiměřená lhůta k tomu, aby zboží doručil. Poskytnout mu ji může spotřebitel jak výslovnou výzvou, například v e-mailu, tak i mlčky například tím, že po uplynutí lhůty pro dodání ještě pár dní počká. V daném případě byla zřejmě uvedená podmínka splněna a odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku zrušila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve spotřebitelem stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik je správním deliktem podle § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle zákona o ochraně spotřebitele jsou nekalé zejména klamavé a agresivní obchodní praktiky. Obchodní praktika je klamavá, je-li při ní užit nepravdivý údaj. Dozor v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.