Společnost


pandoraeuropa

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8934Zrušení nákupu - neoriginální zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2015, před 9 lety

Jana Turková

Znění stížnosti

Dobrý den.

Zakoupila jsem na www.pandoraeurope.com zboží, provedla transakci kartou a peníze mi byly střeny z účtu. Poté jsem zjistila, že se jedná o padělky a psala jsem pomocí kontaktního formuláře prodejci, že chci transakci zrušit, bohužel prodejce nekomunikuje (psala jsem opakovaně). Je nějaké možnost, že se mi peníze vrátí? Případně jak postupovat.

Děkuji za Vaši odpověď.


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 08:02, před 9 lety

V daném případě se jedná zřejmě o nákup spotřebitele u zahraničního subjektu. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt.

Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován. Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci. Spotřebitelka se může pokusit obrátit se na svoji banku a řešit s ní, zda je možné vrátit peníze zaplacené kartou (ve stížnosti spotřebitelka uvedla platbu kartou) zpět na její účet. Tato služba se nazývá charge back a je možné ji využít právě například při platbě kartou u podvodného e-shopu. Zda je tuto službu možné v tomto konkrétním případě využít se musí spotřebitel informovat u své banky. Ve většině evropských zemí lze uplatnit tento postup zvaný chargeback neboli zpětná platba, při němž zjednodušeně řečeno banka spotřebitele požádá banku obchodníka o navrácení zaplacené částky. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem.

Pokud by se jednalo o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebitelce obrátit se Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.

Konntakty na ESC pro ČR:

Adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, jsme nuceni stížnost uzavřít z důvodu nedostupnosti subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.