Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Rád bych zde dal k dobru dvě historky se společností 02.
Zřídil jsem si mobilní tarif o2 cool za 2oo Kč. Stala se věc, kterou můžeme považovat za kuriózní. Přidělili mi číslo po nějakém jiném uživateli. Ten se přihlásil v roce 2014 k odběru pěti internetových her přes službu o2 active. Jakmile jsem službu aktivoval, automaticky se mi obnovilo i toto předplatné a měsičně mi chodily faktury na 350 Kč navíc. Bylo mi vysvětleno, že se stala chyba a přeplatek mi bude vrácen. Více bychom se tomu mohle zasmát. Jenže žijeme v 21. stol., ve světě plném IT a takovéto chyby se stávat nemohou.
Žádal jsem o2 o nové vystavení faktury na správnou částku 200 Kč. Nebylo mi vyhověno. o2 je sand jediný subjekt v ČR, který neumí vystavit znova fakturu, která je očividně chybná. Žádal jsem je o okamžitou výpověď smlouvy, protože takováto věc pro mne znamená ztrátu důvěry v bezpečnostní systém firmy. Nebylo mi vyhověno. Na prodejně v Palladiu, Praha 1, jsem žádal prodejce č. PS037.00001.00001 aby mi vytiskl žádost o zrušení smlouvy, abych si ji mohl v klidu pročíst. Nebylo mi vyhověno. Když jsem potom chtěl ve smlouvě na monitoru něco opravit, prodejce se mi nejprve snažil vysvětlit, že to není možné a teprve na naléhání mi změnu umožnil.
Jsou to sice jen detaily, co člověku zkazí náladu. Na druhou stranu to odkrývá propracovaný systém, jak se chovat netransparentně a nevstřícně, jak uzavírat smlouvy které si nemáte čas prostudovat.
o2 Active, mobilní hlasová služba.
Vystavit znova fakturu č. 1297965960 na částku 199 Kč namísto 479 Kč.
Ukončit okamžitě a bez průtahů službu o2 mobilní hlasovou službu na číslo 727858639.
|
Tweet |
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (dále jen operátor) je povinen vydat doklad o zaplacení poskytnuté služby. Po dohodě se zákazníkem operátor předloží vyúčtování ceny i v jiné formě než elektronické.
Vypovědět smlouvu lze, pokud si tak smluvní strany ujednaly nebo stanoví-li to zákon. V takovém případě by záleželo na podmínkách, které byly sjednány ve smlouvě. Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací společnosti O2 Czech Republic a.s. však neupravují spotřebitelem uvedený výpovědní důvod.
Závazek lze obecně také ukončit odstoupením od smlouvy pro její porušení podstatným způsobem. Za podstatné se považuje takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Záleželo by tedy, zda jednání operátora opravdu zakládá podstatné porušení smlouvy.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s jednáním operátora, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že operátor uplatněnou reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci).
Dobrý den,
vaše zkušenost mě mrzí.
V první řadě zdůrazním, že rozhodně nejde o běžnou situaci. Reklamace byla v konečném stavu vyřešena opravou faktury. Poslední vyúčtování je tak platné na částku 199 Kč.
Žádost o zrušení rovněž evidujeme. Služba bude zrušena se standardní výpovědní lhůtou 42 kalendářních dnů k 2. únoru 2016.
Za celou záležitost se omlouvám a věřím, že už je vše v naprostém pořádku.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji za Vaší reakci, k mé stížnosti mám 2 komentáře:
z hleddiska financí dala společnost 02 vše do pořádku a mně tak nevznikla žádná finanční újma.
z hlediska způsobu, jak byla zjednána náprava převažujje moje nespokojenost ve všech bodech, o kterých jsem psal. Dodnes jsem neobdžel správné vyúčtování ani slíbený dobropis. Strávil jsem spoustu času při komunikaci s klientskými centry a odnáším si z této příhody jen zahořklost vůči společnosti o2.
Dobré dopoledne,
první dobropis Vám byl odeslán e-mailem dne 22. 12. 2015. Ten ponížil Vaši fakturu splatnou 8. 1. 2016 na 199 Kč. Dále byly vystaveny dva dobropisy v celkové výši 489,99 Kč. Tato částka byla odeslána na Váš účet. Ráda pro Vás zajistím jejich přeposlaní na e-mail.
Vyúčtování se opravuje právě formou dobropisu. Novou fakturu skutečně není možné vystavit.
Za způsobené komplikace se velice omlouvám.
S pozdravem
Sandra Čermáková
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.