Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 30.11. 2015 jsem v AAA auto Olomouc jsem zakoupil Škodu Octavia ,SPZ 2M47624, při zkušební jízdě jsem zjistil závadu na spojce, velmi cukal spojkový pedál, na tuto skutečnost jsem upozornil prodávajícího a bylo mi sděleno, že je to pouze banální porucha, která bude stát cca 1.000,- kč s tím, že mám tuto opravu nechat provést na vlastní náklady a poté mi bude na pobočce částka proplacena. Dále nám bylo sděleno, že na auto je záruka a jelikož jsme auto brali na splátky, bylo nám řečeno, že je v tom i pojištění. Auto jsem zakoupil a po ujetí cca 90 km se spojka rozpadla. Auto se stalo nepojízdným, takže jsem nechal na své náklady auto opravit v autoservisu Kelly, oprava stála 9.000,- kč, poté jsem volal do AAA auto, co se mi stalo, tam mi sdělili, že reklamaci musím přijet projednat osobně do Olomouce s tím, že nemusím mít strach, protože auto je pojištěné. Po sepsání reklamačního protokolu mi sdělili, že se telefonicky ozvou ihned po vyjádření pojišťovny.
Samozřejmě se nikdo neozval, přišlo pouze písemné rozhodnutí o reklamaci v tomto znění:
Vady reklamované kupujícím jsou vady, které vycházejí z předchozího užívání a běžného opotřebení vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn na jeho horší technický stav, který je způsoben jeho stářím a počtem najetých kilometrů a bylo mu rozhodně doporučeno provést důkladnou technickou kontrolu a případné opravy základních technických agregátů jako motoru, převodovky, brzd, chladiče a jiných. Z uvedených důvodů prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědňost, a proto reklamaci zamítá.
Chtěl bych požádat o radu, zda se s tímto dá něco dělat, zda mám nárok na uhrazení částky za opravu vozidla. S touto společností ne nedá komunikovat, jediné dostupné číslo je na hlavní centrálu do Prahy, kde mi tvrdí, že nemají na pobočku do Olomouce žádné číslo, že s nimi komunikují pouze e-mailem. Komunikace je nulová, pořád dokola opakují to samé, mám pocit, že si z lidí dělají legraci.
|
Tweet |
Byla-li při koupi zboží sjednána oprava vozidla na náklady prodávajícího, musí prodávající svému závazku dostát. I v případě, že by tato dohoda neexistovala, má spotřebitel právo na bezplatnou nápravu, pokud zakoupená věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají očekávat a to i v případě, že předmětem koupě je použitá věc. Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž se má za to, že pokud se vada projeví v průběhu prvních 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Jelikož se v daném případě jedná o použitou věc, mohly si smluvní strany ujednat zkrácení doby na uplatnění reklamace a to až na jednu polovinu zákonné doby (tedy na dvanáct měsíců).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel požadovat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Linharte,
společnost nadále na svém zamítnutí reklamace, spojka u staršího vozu s takovým nájezdem je věc, která podléhá běžnému opotřebení, s čímž je nutno při koupi vozu počítat.
Dobrý den,
chtěl bych stížnost uzavřít, ještě než jsem se obrátil na Vašestížnosti.cz, kontaktoval jsem Vašenároky.cz.
Vyžádali si ode mne veškeré podklady, smlouvy, týkající se reklamace u spol. AAA auto Olomouc.
Začali s touto společností jednat a z AAA auto Olomouc mi oznámili, že jsou ochotni domluvit se na finančním vyrovnání.
Děkuji za vaši spolupráci.
S pozdravem Linhart Dalibor
Dobrý den,
já jsem právě požádal p.Poura, aby našel nějaké řešení, říkal mi, že se to nakonec podařilo. Stížnost je tedy uzavřena dosažením dohody, děkuji.Vojtěch Toráč
Tímto tedy děkuji vaší společnosti a vám pane Toráč za vyřešení problému k mé spokojenosti.
Linhart Dalibor
Stížnost je tedy uzavřena, děkuji.
Hodnocení: