Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#8943Poškozená zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2015, před 9 lety

Kristyna Mokrisova

Znění stížnosti

Poštou mi měla přijít zásilka do rukou, přestože jsem byla celý den doma, nikdo mi zásilku nepřinesl. Následně jsem si balík vyzvedla na poště, ovšem balík byl poškozený, jehož obsah byl velmi poničen. Pošta mi zamítla mou reklamaci. Odvolala jsem se, ale po dalším měsíci přišel dopis s další nevyhověnou žádostí o náhradu škody. Pošta se nechová k zákazníkům slušně, ale arogantně.


Produkt

Balík do ruky


Požadované řešení

Náhrada peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2015 09:32, před 9 lety

Při poškození zásilky, je potřeba ji v souladu s poštovními podmínkami reklamovat nejpozději do dvou dní od převzetí. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele.

Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Pokud spotřebitelka vyčerpala prostředek reklamace přímo u České pošty, a přesto nedosáhla uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, je možné se obrátit na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů je pak povinen informovat o svých závěrech.

Dále je možné směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Vždy je ale možnost nechat celý spor rozhodnout soudem. Jen pozor na promlčení. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky. Námitkou promlčení ze strany pošty by soudní řízení nabralo rychlý spád, a to v neprospěch spotřebitele.

Pro odpovědnost pošty za dodání běžné vnitrostátní zásilky je rozhodující, zda bylo její přijetí potvrzeno či nikoliv. Pošta za zásilky bez podacích lístků neodpovídá. Jestliže pošta eviduje podání zásilky, odpovídá za její ztrátu, poškození a úbytek jejího obsahu.

U standardního balíku se škoda způsobená ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu stanovuje součtem pevné částky 1108 Kč a částky 125 Kč za každý i započatý kilogram hmotnosti dané zásilky. Při ztrátě, poškození nebo úbytku obsahu cenného psaní nebo cenného balíku odpovídá pošta až do výše ceny udané na zásilce.

Škoda vám musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody máte dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu. Poštovní podmínky uvádějí povinnost pošty tak učinit bez průtahů.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.