Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 27.10.2015, Jsem zakoupil mob.tel: Samsung GALAXY S6 edge + 32gb.
Vše při koupi bylo v naprostém pořádku. Sice telefon trošičku problikl, ale nedával jsem tomu zřetel. Bohužel pak přišlo období, kdy telefon začal svítit jak vánoční stromeček (asi protože se blížil vánoční den) A to tak že neúnosně do půlky displaye. Dne 22.10.2015, jsem tento telefon dával na reklamaci. S tímto důvodem. Jen tak jsem se podíval, jestli se reklamace na druhý den řeší a ono ejhle, Hned druhý den, už tam vyselo, http://services.mp.cz/sluzby/servisni-zakazka/ že má reklamace je vyřízena. Dobrá tedy, s radostí si pro svůj telefon jedu, ale jaké však bylo rozčarování, když mi na servisu řekli, že telefon mi zadarmo neopraví a to z důvodu : Mechanické poškození a prohnutí telefonu. Proboha, je to samsung S6 Edge +, kdyby byl telefon prohnutý, tak by to dle mého názoru nevydržel ten edge display. Navíc, jsem to ještě vyfotil a není prohnutý. K tomu všemu, už jsem si něco přečetl a věděl jsem, že s touto společností, budou asi problémy, spíše jsem očekával oxidace, ale tohle ? A krom toho byl ještě telefon v ochranném pouzdře. Navíc v dokumentu při přebírce není ani zmínka o tom, že by byl telefon prohnutý, nebo nějak poškozený (a to s ním při převzetí málem i mlátili, jak ho testovali)
v popisu je napsáno : "Stav přístroje při předání do reklamace - obvyklé opotřebení; " Reklamaci jsem následně nepřijal a doufám že mi v tomhle někdo pomůže. Mimochodem jak jsem psal, mám hlasový záznam a fotodokumentaci, že telefon není prohnutý. Kde je pravda nevím. Jen vím, že telefon je zánovní a záruka je 24 měsíců. Na nikoho nic nesvádím. a taktéž jsem si vědom, že jsem s telefonem nešetrně nemanipuloval.
Fotodokumentace:
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/KvSXa.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/oL0fk.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/yBk7C.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/QEmVL.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/zVq0g.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/23/w7NuD.jpg
A teď si tak uvědomuji, že jsem jim tam nechal telefon, s nesouhlasem nevyřízené reklamace a nemám k tomu žádné potvrzení.
Jsem s pozdravem.
Martin Novotný
Oprava, výměna, odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi spotřebního zboží odpovídá obchodník spotřebiteli, že věc má vlastnosti, které byly sjednány nebo se dají očekávat a to i v případě, že předmětem koupě je použitá věc. Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž se má za to, že pokud se vada projeví v průběhu prvních 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Jelikož se v daném případě jedná o použitou věc, mohly si smluvní strany ujednat zkrácení doby na uplatnění reklamace a to až na jednu polovinu zákonné doby (tedy na dvanáct měsíců).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel požadovat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.