Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#8947Nedodržení garantovaného termínu doručení do Vánoc

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2015, před 9 lety

Pavel Dočkal

Znění stížnosti

Dobrý den,

až do dnešního dne jsem nedal na Váš obchod dopustit a vždy jsem zde nakupoval velmi rád. Bohužel ale zkušenost z letošních Vánoc je natolik hořká, že z mých peněz už bohužel neuvidíte ani korunu.

Vše začalo objednávkou z 20.12., kdy veškeré zboží bylo skladem (sice ne přímo na showroomu v Holešovicích, ale v extérním skladu) s garantovaným doručením 22.12. Pochopil jsem, že pravděpodobně nestíháte, protože nedorazila žádná výzva k vyzvednutí. Následoval tedy telefonát a zákaznická linka mi sdělila, ať vyčkám po 18:00, protože zásilku právě přebírají na pobočce. Na internetových stránkách se stav až do úterní zavírací doby nezměnil.

Hned dnes ráno (středa 23.12.) volám na linku znovu a operátoři mi opakují stále stejné informace. V systému vidí všechny položky v Holešovicích a prosí o strpení, kdy kolegové musí vše zaevidovat a připravit k osobnímu vyzvednutí. Dopoledne následuje e-mail na vedoucího VIP oddělení (do této kategorie jsem byl zařazen prý díky útratě za poslední 3 měsíce a mám nárok na osobního obchodního zástupce), který sice vzápětí odpovídá s informací, že můj problém prověří právě obchodní zástupce Jiří Horáček. Tento pán má asi dovolenou nebo se rozhodl den před Štědrým dnem, v době největšího náporu, zcela nekomunikovat, protože až doteď neodpověděl.Poslední pokus na lince (cca po 17-té hodině), operátor mě přesvědčuje, že do 22:00 je času dost a dle zkušeností s jinými objednávkami bude právě ta moje určitě připravena, musím jenom počkat na SMS s potvrzením. No a bohužel máme 23:30, nikdo mi nezavolal a ani neposlal žádný mail.

Vnímám to tedy, že Váš přístup k zákazníkům je Vám lhostejný a nedá se na vás spolehnout, jak tomu bývalo kdysi.

S pozdravem
Pavel Dočkal


Produkt

Objednávka č. 156957304


Požadované řešení

žádné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2016 00:41, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (garance dodání do vánočních svátků), ocitá se v prodlení. Možnost odstoupit od smlouvy a tedy vrátit zboží závisí na tom, zda dané prodlení představuje podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, kdy v případě nepodstatného porušení je možné odstoupit až po výzvě se stanovením dodatečného termínu k plnění. Zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení je potřeba posoudit s přihlédnutí k daným okolnostem, k délce prodlení a k předmětu plnění.

Lehce odlišný režim představuje úprava fixního závazku uvedenou v § 1980 občanského zákoníku. Toto ustanovení se použije, pokud je stanoven konkrétní termín, do kdy má být plněno a je zřejmé, že na pozdějším plnění nemůže mít objednatel zájem, zaniká závazek již okamžikem vzniku prodlení. Potřebuje-li spotřebitel dodat zboží do určitého data, je třeba to sdělit prodejci při objednávce. Bude-li z ní vyplývat, že na pozdějším termínu dodání nemá zájem, jedná se o tzv. fixní smlouvu, která zanikne, pokud obchodník nedodá zboží včas. Odpadá pak spotřebiteli starost s vracením zboží, které by přišlo až po Štědrém dni.

Případná sleva za pozdní dodání zboží nároková není. Spotřebitel se však může s prodejcem dohodnout na případné slevě, jako alternativě k odstoupení od smlouvy, nicméně bylo by to možné až při vzájemném souhlasu. Samotné prodlení s dodáním totiž nezakládá právo na slevu z kupní ceny, takové řešení je tedy pouze otázkou vůle stran.

Po prodávajícím by bylo možné požadovat náhradu škody, která vznikla kupujícímu v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu. Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2016 18:21, před 9 lety

Vážený pane Dočkale,

velmi mě mrzí vzniklá situace a omlouvám se Vám za ni. Podle prověření se s Vámi 29.12. 2015 spojil Váš VIP obchodník, pan Horáček, který se k případu dříve bohužel nedostal. Případ se však řešil i nezávisle na tomto na našem logistickém oddělení. Pokud pro Vás mohu v této věci ještě něco udělat, neváhejte se na mě obrátit, ráda zajistím, co bude třeba.

Přeji Vám pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 09:51, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2016 05:39, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.