Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Obrazovka mobilu Samsung ATIV S se sáma od sebe chaoticky vypínala, ve třech reklamacích od srpna 2014 do dubna 2015 autorizovaný servis to neuznal (byl přehrán software). Jelikož se závada projevuje náhodile, v servisu se neprojevila. Jedno z odevzdání do reklamace v Mironetu se uskutečnilo právě ve chvíli, kdy obrazovka mobilu nefungovala, i když reagoval na zmačknutí tlačítek. V poslední reklamaci byl vyměněn přední panel, pry na náklady Mironetu.
Po půlroce po výměně přední desky (prosinec 2015) se zase náhodile vypíná displej, jelikož dle zkušeností servis není schopen si závady všimnout, bylo připojené video, jak se závada projevuje. Autorizovaný servis reklamaci neuznál s vyjádřením "Nalezene poskozeni systemove desky zpusobene oxidaci. Reklamace neuznana."
Mobil v kontaktu s tekutiny nebyl, ani v předchozích třech reklamacích nebyla nalezena žádná oxidace.
Samsung ATIV S
Požaduji fotodokumentaci ze všech reklamací a vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávajcíí fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.
Dobrý den.
Dle vyjádření autorizovaného servisu je přístroj poškozen oxidací. Foto přikládám.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji za foto.
Je mi škoda, že to vše tak dopadlo. Vím, že závada není způsobena oxidací. Navíc se kupodivu objevila pouze na díle, který byl tímto v rámci záruky vyměněn. A kdybych chtěla ten telefon pozáručně opravit, zase zaplatím za přední panel, a nebude žádná záruka, že to pomůže.
Celkově nejsem spokojená s tím, že musela jsem řešit spoustu reklamací stejné závady, ztratila jsem tím hodně času, musela jsem furt přesouvat data do náhradních telefonů, a ve výsledku stejně to vyřeším koupí nového telefonu. Každopádně v Mironetu už nenakoupím, abych zase nechodila na reklamační oddělení jak do zaměstnání.
Prosím o uzavření stížnosti.
Před uzavřením stížnosti dáváme prostor spotřebitelce, která má možnost případ doplnit, případně sama uzavřít.
Hodnocení: